פרופ' יעקב הרט | צילום: תמיר ברגיג פרופ' יעקב הרט יכהן כנשיא המכללה אקדמית נתניה פרופ' יעקב הרט | צילום: תמיר ברגיג

פרופסור יעקב הרט נבחר פה אחד על ידי חבר הנאמנים של האקדמית נתניה לתפקיד נשיא האקדמית נתניה החל משנת הלימודים הבאה

הרט יחליף את פרופ' צבי ארד, ממייסדי המכללה, שכיהן כנשיא מאז הקמתה.

=

פרופ' יעקב הרט | צילום: תמיר ברגיג

 

פרופסור יעקב הרט ייכנס לתפקידו החל מאוקטובר 2017 ויכהן כנשיא האקדמית נתניה, לאחר שנבחר ע"י מועצת חבר הנאמנים של המכללה, שקיבלה פה אחד את המלצת הועדה לאיתור נשיא למכללה ועדכנה בהחלטתה את המועצה להשכלה גבוהה.
פרופ' הרט הוא בעל ניסיון של למעלה מ-40 שנה בעולם האקדמי. בין תפקידיו כיהן כראש החוג לאפידמיולוגיה ורפואה מונעת באוניברסיטת ת"א, כראש הסקציה לרפואה כללית ללימודי המשך ברפואה באוניברסיטת ת"א, ופרסם כ-120 מאמרים מדעיים בעיתונות המקצועית. הרט משמש כיו"ר חבר הנאמנים של האקדמית נתניה בהתנדבות מעל 20 שנה.
בנוסף לעבודתו בתחום האקדמי, לפרופ' הרט ניסיון של 30 שנה בשורה של תפקידים בכירים במערכת הבריאות ובפעילות ציבורית. הרט ניהל במשך כ-20 שנה את בי"ח השרון ובתקופתו נבנו מחלקות חדשות, נעשתה פעילות מקצועית ואיכותית, ובית החולים הגיע להישגים פורצי דרך. הוא ניהל מעל 12 שנים את בי''ח השיקומי לוינשטיין, ובתקופת כהונתו הביא לשיפור תדמיתו והקנה לו מוניטין בינלאומי. פעל רבות לגיוס תרומות לבינוי האגף החדש ולהסכם לשיפוץ יסודי של האגף הישן וציודם בטכנולוגיות הכי מתקדמות והכל תוך איזון כלכלי של בית החולים.

בנוסף, הרט מכהן כנשיא איגוד בתי החולים בישראל, שימש כיו"ר האיגוד הישראלי לבריאות הציבור, כיו"ר איגוד מנהלי בתי החולים בישראל (כיום נשיא האיגוד משנת 2011), כחבר במועצת הבריאות במינוי שר הבריאות כנציג קופ"ח כללית ועוד. הרט הוא גם זוכה פרס בן גוריון למחקר אקדמי מטעם ההסתדרות הכללית וכיהן כיו"ר ועדת הלסינקי בשירותי בריאות כללית בין השנים 2012-2017.

פרופ' הרט יחליף את פרופ' צבי ארד, מייסד האקדמית נתניה ונשיאה במהלך 22 השנים האחרונות, שמונה לנגיד.