זירת האירוע | צילום:דוברות זק"א לאחר חיפושים ממושכים נמצא "הטובע" בביתו זירת האירוע | צילום:דוברות זק"א

לאחר חיפושים של יחידת הצוללנים, כוחות יח"מ וצוותי הצלה שנמשכו כל הלילה, נמצא גבר ש"טבע" בלילה בחוף סירונית ישן במיטתו. גבר נוסף כבן 30 שהיה עימו נמשה מהמים בשעות הלילה כשהוא תשוש ובהכרה מעורפלת

מצבו של הגבר שנמשה מהים בינוני, הועבר לבית חולים לניאדו להמשך קבלת טיפול רפואי.

=

זירת האירוע | צילום: שלמה לוי. דוברות זק""א

שני אנשים נכנסו לים ו"לא יצאו", בחוף סירונית בנתניה. צוותים רפואיים העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים לניאדו גבר כבן 30 שנמשה מהמים במצב בינוני יציב, בהכרה מעורפלת. חיפושים אחר אדם נוסף, נמשכו משעות הלילה. 

כוחות איחוד הצלה וכוחות מד"א המתינו במקום, 11 צוללנים הוזעקו למקום ויחד עם כוחות יח"מ של זק"א חיפשו את הנעדר. לאחר שש שעות סריקה ושלילת הימצאות גופה בים, פרצו כוחות כיבוי אש את ביתו של הנעדר, שם מצאו אותו ישן, בריא ושלם במיטתו.

חיים אוטמזגין מפקד יחידות המיוחדות של זק"א, אמר: "קיבלנו דיווח על שני אנשים שטבעו בחוף סירונית בנתניה, אחד אותר ופונה במצב בינוני לביה"ח והשני לא אותר והיה חשש לחייו, הקפצנו את יחידות הצוללים ויח"מ של זק"א, לאחר סריקות ע"י צוות הצוללים של זק"א במשך כ 6 שעות ולאחר שלילת הימצאות גופה בשטח הרלוונטי הוחלט לבצע בדיקה בביתו של הנעדר. כוחות הכיבוי פרצו את הבית והנעדר אותר כשהוא ישן בביתו והוא בריא ושלם, תודה ל - 11 צוללים שביצעו סריקות יסודיות משך כל הלילה ולצוות הלוגיסטיקה של זק"א שסייע במשימת החיפוש".

ביענקי שאטן חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים בטרקטורון איחוד הצלה הענקנו סיוע רפואי לצעיר במצב בינוני שנמשה מהמים ע"י אזרחים. כמו כן נשארנו במקום שעות ארוכות עקב דיווח על צעיר נוסף שלא יצא מהמים אך לבסוף התקבלה ההודעה המשמחת שהוא יצא מהמים בכוחות עצמו טרם הגעת כוחות ההצלה ושב לביתו בריא ושלם וללא כל פגע".

פאראמדיקית מד"א אוריין לוקץ סיפרה: " כשהגעו למקום ראינו גבר כבן 30 בהכרה מעורפלת ותשוש לאחר שנמשה מהים ע"י אנשים שהיו על החוף , הענקנו לו טיפול רפואי פינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב. סיפרו לנו שהיה איתו אדם נוסף שנעדר במים, נערכים סריקות וצוותים שלנו ממתינים במקום".

זהו מקרה שני של טביעה בחוף סירונית, בשבוע האחרון, לאחר שביום שבת האחרון טבעה תיירת מאוקראינה בחוף.