ד"ר פיקאר מנהל האורתופדית בלניאדו חונך אורתופדים בכירים בצפון ד"ר פיקאר

ד"ר קלוד פיקאר, מנהל המחלקה האורתופדית בלניאדו מבצע חניכה לאורתופדים בכירים בצפון הארץ המעונינים להכיר את הגישה הקדמית להחלפת מפרק ירך 

ניתוח להחלפת מפרק הירך נדרש, בדרך כלל, עקב שחיקה של הסחוס במפרק. שחיקת הסחוס גורמת לכאבים ופוגעת בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות ובהליכה.

ד"ר קלוד פיקאר

מדובר בתופעה שמופיעה, לרוב, אצל אנשים מבוגרים מעל גיל 70 אולם גם אנשים צעירים אחרי שברים במפרק או הסובלים ממשקל יתר, בעיות גנטיות או התפתחות לא תקינה של המפרק במהלך הילדות עלולים להזדקק להחלפת המפרק - כמוצא אחרון לאחר שנוסו טיפולים שמרניים תרופתיים וכן טיפולים בפיזיותרפיה. 

על מנת לשפר את הגישה למפרק פותחה בשנים האחרונות גישה כירורגית בה הכניסה למפרק מתבצעת מהחלק הקדמי של הגוף, ולא דרך החלק האחורי. הגישה החדשה חוסכת חיתוך של שרירים או גידים במהלך הניתוח על מנת להחדיר את השתל למפרק.

ד"ר קלוד פיקאר, מנהל המחלקה האורתופדית בלניאדו מסביר: "מיקום המפרק בתוך הגוף הוא עמוק יחסית. עד לפני כארבע שנים היינו נכנסים אל המפרק מהצד או מאחור ונאלצים לחתוך שרירים או גידים בדרך אל המפרק. כמובן שהחיתוך הזה היה מתבצע בדיוק מרבי ובעדינות, אולם עדיין מדובר בחיתוך. הגישה החדשה מאפשרת לי, כמנתח, להגיע אל המפרק דרך קדמת הירך בלי לבצע כל חיתוך של שריר או גיד אלא רק באמצעות הפרדה בין שרירים או גידים".

משמעות הגישה הניתוחית החדשה היא החלמה מהירה יותר מהניתוח ופחות אובדן דם. הגישה החדשה פותחה באירופה ומוצעת למטופליםה בלניאדו.

ד"ר פיקאר מבצע בשבועות האחרונים ניתוחי החלפת מפרק ירך בבתי חולים בצפון הארץ על מנת לחנוך אורתופדים בכירים בביצוע ההליך ובכך לחסוך למטופלים כאב, סיכון ואפשרות החלמה מהירה יותר. "אני שמח על ההזמנה שקיבלתי לחנוך צוות רפואי בכיר במחלקות אורתופדיות" אומר ד"ר פיקאר "ככל שהניתוח בגישה הקדמית יוטמע בבתי החולים בארץ – כך ייטב למטופלים".