אילוסטרציה: fotolia שאילתא בנושא הקמת מסוף בצפון העיר אילוסטרציה: fotolia

חבר מועצת נתניה, מר אלכסנדר אברבוך, העלה לדיון את נושא הקמת מסוף בצפון העיר ליד רמת הרצל, המהווה פגיעה באיכות החיים של התושבים. "מדוע בעיר ימים העירייה הסכימה שלא יהיה מסוף"? ציין בשאילתא. העירייה "גם בעיר ימים יהיה מסוף תחבורה"

בישיבת המועצה האחרונה של עיריית נתניה עלתה לדיון סוגיית מסוף בצפון העיר.

אילוסטרציה: fotolia

אחד מארבעת המסופים שיוקמו בעיר, עתיד להיבנות בסמוך לשכונת רמת הרצל. רוחב הכביש היחיד שקיים באזור, לא עולה על 3 מטרים. הקמת מסוף תפגע לטענתו של מר אברבוך באיכות חייהם של תושבי רמת הרצל, והיא אף עלולה לסכן את חייהם של ילדי השכונה ותלמידי בית ספר ש"י עגנון, נוכח התנועה הערה של האוטובוסים שצפויה להיות במקום לאורך כל היום. 

חדשות מקומיות - שאילתא בנושא הקמת מסוף בצפון העיר
לאור זאת, הגיש מר אברבוך שאילתא לעירייה "מדוע יש תכנון להקים מסוף צמוד לבתי התושבים כאשר דבר זה יגרום למטרד לתושבים, זיהום סביבתי וסיכון לחייהם של ילדי השכונה ומאות תלמידים? מדוע בעיר ימים העירייה הסכימה שמסוף לא צריך להיות בתוך שכונת מגורים והתחשבה ברצונם ואילו בצפון העיר הדבר מותר ואין התחשבות ברצון התושבים? מדוע אינו מועבר המסוף לאזה"ת הישן, כפי שיש תוכניות להקמת מסוף בקרית ספיר" עוד שאל אברבוך "למה כשתושבים הפנו את תשומת ליבו של אלי דלל למטרד שצפוי להיות לתושבים לא נעשה דבר ונשארו בתוכנית המקורית ללא התחשבות בחיי התושבים"?

תשובת העירייה

מדובר בתחנת קצה וחנייה לאוטובוסים הפועלים במסגרת הארגון מחדש של התחבורה הציבורית בעיר. זהו אחד מתוך ארבעה ובעתיד יקומו נוספים ככל שמערך התח"צ ישתפר ויתעצם.

מערכת הדרכים מתוכננת ע"פ כל הפרמטרים המקצועיים ואין דרך ברוחב 3 מטר. זהו מצב זמני לתקופת הבנייה של המתחם, מערכת הדרכים תושלם ככל שהבנייה תתקדם. 

מדובר באוטובוסים חדישים הנרכשים בימים אלו מהמפעל באירופה, הם כולם בתקן זיהום אוויר הרבה יותר מחמיר ממה שקיים היום בארץ.

גם בעיר ימים יהיה מסוף תחבורה, המיקום טרם נקבע סופית.

התוכנית תוכננה ע"י מיטב המתכננים, נבדקה ע"פ כל קנה מידה שנהוג בעיר ואף יותר מכך ואין כל חשש מהנושאים העולים בשאילתא ויחד עם זאת מנהל הנדסה יפעיל יועץ אקוסטי