הליצן מהסרט IT | צילום איי.פי בנתניה מרגיעים את הרוחות בפרשת הליצנים המפחידים הליצן מהסרט IT | צילום איי.פי

התופעה המטרידה שהחלה בארה"ב, בה זרים המחופשים לליצנים מפחידים ילדים, התפשטה גם לנתניה. מאור דאיה, יו"ר ועד קריית השרון: "ילדים מפחדים לצאת לרחובות, אבל מדובר בלא יותר משובבות. אין סיבה לדאגה" 

תחילה נדמה היה שמדובר במקרים ברחבי ארה"ב, אבל כעת התופעה המטרידה במיוחד, בה נערים המחופשים לליצנים מפחידים ילדים, התפשטה עד לנתניה.  

הליצן מהסרט IT | צילום איי.פי

תחילת הפרשה המוזרה באוגוסט האחרון, בה דווח כי בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות אנשים בתחפושת ליצן הגיעו לבתי ספר והטרידו ילדים. חלקם סיפרו כי הליצנים אחזו בסכין. כעת, כאמור, תושבים מנתניה הפכו בעל כורחם לחלק מהתופעה, שהנה בהשראת הסרט 'IT'. לאחרונה סיפרו ילדים תושבי פולג כי ראו דמות ליצן ליד אחד מבתי הספר שהפחיד אותם מאוד, ומאוחר יותר הבחינו בה גם במהלך יום כיפור. להוריהם סיפרו כי בידו של הליצן הייתה סכין. גם בקריית השרון תוארו מקרים דומים, כשלא מעט הורים חוששים שהדבר עלול להכניס את הילדים לחרדות.

צפירת הרגעה

"תופעת הליצנים התפשטה אצלנו כמו מגיפה ויצאה מכל פרופורציה", מספר יו"ר ועד שכונת קריית השרון, מאור דאיה. "אני מקבל בכל יום 2-3 דיווחים על כך שראו ליצנים בשכונה ויש ילדים שמפחדים לצאת לרחוב או לחזור לבד הביתה, אפילו במהלך היום. זה משבש את החיים בשכונה, כולם בפאניקה וזה ממש לא צחוק".

יש אמת בתופעה הזו?
"אני רוצה להרגיע את כולם ולהשקיט את הרוחות. מדובר בלא יותר ממעשה שובבות ודמיון מפותח של ילדים. זה ממש לא כמו המקרים בארה"ב או כמו בבאר שבע ועפולה, ששם נתפסו נערים עם מסיכות. מדובר בעיקר על היסטריה ושמועות, אבל זה בסך הכל סרט".

סיפרו שראו בשכונה ליצן עם סכין.

"השמועות על הליצנים החלו לפני כשבוע וחצי, כשכמה ילדים שיחקו בתכנת פוטושופ בהשראת הסרט 'IT'. זה רץ מהר מאוד בקבוצות הוואטסאפ של הילדים וגם הגיעה אלי תמונה, אבל אחר התברר שהיא צולמה בכלל בעפולה. לגבי הסכין ביום כיפור, מדובר בבעל חנות פרחים במרכז אלון ששכח סכין בעמדה שלו ואחרי שמצאו אותה עשו מזה סיפור שלם. לילדים יש נטייה להמציא. לפני יומיים היה מקרה "אמיתי" שילד בן 11 הסתובב בשכונה בתחפושת ליצן, לא יותר".
דאיה, שאחראי גם על משמר השכונה המונה כ-50 מתנדבים, הוסיף כי בדיקה בזמן אמת עת התקבל דיווח על ליצן לא העלתה דבר. "הוצאנו ארבעה מתנדבים והתקשרנו 100 ובמקביל אפילו עלה רחפן באוויר, אבל לא ראינו משהו חריג", הוא מסכם. "בכל מקרה המשטרה והפיקוח מעודכנים ואם יקרה חלילה משהו הם ידעו לטפל בו. הפתרון כרגע הוא לעשות הסברה בבתי הספר ושגם ההורים ישוחח על הנושא עם הילדים ויסבירו שאין להם סיבה להילחץ".

פעולות הסברה בנושא

שיתוף פעולה מלא בין העירייה, השיטור העירוני, מנהלת אגף הנוער והצעירים, מנהלת אגף החינוך העל יסודי, משטרת נתניה וחבר המועצה האחראי על תיק הצעירים, רפי ימין.

מספר פעולות מבוצעות: שיחות עם בני הנוער בכיתות העל יסודי על חומרת הנושא ואופני הטיפול באם יתקלו באירוע שכזה, הבהרה לגבי השלכות מעשים כגון אלו וענישה במידה ויתפסו, הבהרה בדבר מעורבות המשטרה בנושא וטיפולה במלוא החומרה כולל קנסות כבדים.
המוקד העירוני עודכן בנושא. במידה ומישהו יתקשר למוקד הנושא יקבל עדיפות וניידת תשלח במיידי למקום, המוקדן ידובב את המתקשר וישאר עימו על הקו עד שתגיע הניידת.
בנוסף תודרכו כל עובדי ומתנדבי הנוער בנידון.