צילום: נתניה נט מכת יתושים פוקדת את העיר צילום: נתניה נט

אלפי יתושים תוקפים בכל רחבי נתניה. עיריית נתניה "פונים לתושבים בבקשה לייבש כל מקור מים ולהודיע למוקד על מקורות מים במרחב הציבורי"

צילום: נתניה נט

מכת יתושים תוקפת את העיר נתניה בשבוע האחרון. מדובר בשני סוגי יתושים, יתוש הבית המצוי ויתוש הטיגריס האסיאתי. 

​יתוש הטיגריס האסייתי ע"פ המשרד להגנת הסביבה פעיל בכל שעות היום, גורם למטרדי עקיצות קשים וידוע כמעביר נגיפים הגורמים למחלות טרופיות מסוכנות לאדם, כאשר נקבת יתוש אחת יכולה לגרום למספר רב של עקיצות בתוך זמן קצר ולעקיצות גם דרך בגדים דקים.

יתוש הבית המצוי גורם לרוב מטרדי העקיצות בארץ ואוכלוסיות גדולות של סוג זה מתפתחות במים עשירים בחומר אורגאני כמו מים מזוהמים בשפכים ובביוב שאינו מטופל.

תלונות בכל רחבי העיר

"יש בריכה מוזנחת באחד ממתחמי הבניינים ברחוב איפרגן מתחת לבניינים, עם מים עומדים מאז הגשמים ומאז הם נשארו שם. חוץ מזה, גם באזור הצפוני לנווה איתמר יש שלוליות שמביאות יתושים. אלו אזורים שמשפיעים על כל מזרח נתניה" סיפר תושב קרית השרון שסובל ממאות יתושים באזור.

"יצאתי עם הילדים לגינת שעשעים ופשוט אי אפשר לשבת, מאות יתושים וברחשים תקפו אותנו, ממש הודו פה" סיפרה תושבת רמת פולג והוסיפה "נחל פולג ושלוליות ענק באודים הם חלק גדול מהסיבות להתקפה". 
גם עירית גולני, פעילה חברתית במרכז העיר סיפרה שיש אלפי יתושים באזור.

תגובות

מעיריית נתניה נמסר "העירייה מבצעת פעולות ניטור וטיפול ממוקד במקורות מים במרחב הציבורי. בנוסף, מגיע המדביר העירוני בהתאם לדיווחים ומבצע איתור מוקדים וטיפול נקודתי. אנו פונים לתושבים בבקשה לייבש כל מקור מים המהווה מצע להופעת יתושים במרחב הפרטי ובמיוחד בעונה זו של השנה ולהודיע למוקד על מקורות מים במרחב הציבורי".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר "לידי המשרד להגנת הסביבה לא הגיעו כל תלונות על מפגע חרקים מנתניה. מבירור עם עיריית נתניה עולה כי גם לרשות לא ידוע על כל מפגע חריג.

האחריות הכוללת למניעת מזיקים במרחב הציבורי היא של הרשות ומטופלת באופן שוטף על-ידה, תוך הנחיית ופיקוח המשרד להגנת הסביבה. ניתן לפנות בזמן אמת למוקד העירוני בנושאים אלה".