מנוף מעל גן ילדים. שכונת עיר ימים הורים ישביתו גן ילדים בשל מנוף הממוקם מעליו מנוף מעל גן ילדים. שכונת עיר ימים

מנוף שהוקם מעל מתחם גני ילדים בעיר ימים הוביל את ההורים להשבית היום (שישי) את הלימודים באחד מהם - גן נחצ'ה. ענת לין, שבתה לומדת בגן: "האופציה היחידה מבחינתנו היא להזיז את המנוף. מישהו צריך לקחת את ההחלטה הנכונה והאחראית כמה שיותר מהר". העירייה: "הוצא צו הפסקת עבודה" 

מנוף מעל גן ילדים. שכונת עיר ימים

בימים האחרונים מטרידה את תושבי עיר ימים סיטואציה מסוכנת, בה מוצב מנוף גבוה מעל מתחם גנים ברחוב אריק לביא בשכונה. בשל סכנת הבטיחות, החליטו הורי הילדים בגן נחצ'ה להשבית היום (שישי) את הלימודים בגן עד שיוזז המנוף מעל ראשי ילדיהם. יצוין כי במתחם שני גנים פעילים – נחצ'ה המאכלס את ילדי עיר ימים וגן נוסף לחינוך מיוחד אליו מגיעים ילדים מכל נתניה. כבר ברביעי שעבר התריעה בפני העירייה הפעילה החברתית וחברת ועד פולג-עיר ימים, טלי מולנר, על הסכנה עת החלו להרכיב את המנוף במקום, אך לא קיבלה תשובות ברורות.

"האבסורד הוא שיד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל", אומרת מולנר בשיחה עם 'נתניה נט'. "אלי דלל עדכן שיש צו הפסקת עבודה – כך הבין ממהנדס העיר. צ'וצ'י (חברת המועצה שושנה (צ'וצ'י) זילברברג) עדכנה את ההורים יומיים לאחר מכן שאין שום צו כזה והממונה על ההנדסה עדכן שהוא עצמו מנסה לתפוס את מהנדס העיר כדי לקבל תשובות. בהמשך אמרו שבעצם האחריות היא של משרד העבודה ומי שקובע את המיקום הוא המהנדס מטעם הקבלן".

"לא מבינים את החלם הזה"

"אנחנו נמצאים בקשר עם צ'וצ'י, דרכה עם מהנדס העיר ומקווים שגם ראש העיר מעודכנת בפרטים", אומרת ענת לין, אם לילדה בגן נחצ'ה. "האופציה היחידה מבחינתנו היא להזיז את המנוף ואנחנו מחכים לשמוע שזה קורה באופן מידי. לא ייתכן שהוא יישאר שם. כל רגע שעובר הוא מצב לא בטיחותי ואתמול (רביעי) עבדו שעות ארוכות על עיצוב המנוף ממש מעל ראשי הילדים. זה כבר מראה איך הדברים פועלים. אפשר לבנות אותו בצד השני של הבניין וזה מה שהיה צריך לעשות מלכתחילה. אנחנו לא מבינים את החלם הזה. העירייה משכה את הזמן ואפשרה לקבלן להשלים את הרכבת המנוף. לאחר שלא קיבלנו תשובות החלטנו רוב ההורים להשבית את הלימודים ועדכנו בנושא את הגננת. זה לא פשוט, אבל אנחנו מקווים שהשכל הישר וההיגיון יגברו על הפשלה שהייתה כאן, גם אם זה אומר להשקיע כסף בפירוק המנוף. מישהו צריך לקחת את ההחלטה הנכונה והאחראית כמה שיותר מהר".

"בפועל המנוף מתרומם ומסתובב מעל הילדים", ממשיכה מולנר. "אמרו לי שכאשר המנוף יחלוף מעל הגן הוא יהיה ללא ציוד. איזה שטויות. מישהו יכול לפקח על זה? הזרוע הזו מסוכנת גם ללא ציוד. אנחנו דורשים להעתיק את המנוף לצד האחורי של הבניין ולא לשים אותו בחזית. יש רוחות, סופות וכבר היו מקרים בעבר. המנוף הזה עלול פשוט ליפול על גן הילדים, אבל כולם מעלימים עין ומגלגלים את הכדור והאחריות מאחד לשני. בפועל המנוף מתרומם מיום ליום והעבודות עליו מתבצעות. לצערי רק כשאתה משבית לימודים מישהו מתעורר ומבין שעלול לקרות אסון גדול".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "הוצא צו הפסקת עבודה על מנת לבדוק כי המנוף יותקן ויופעל על פי האישורים הנדרשים".