בית כנסת "בית ישראל" | צילום: קהילת "בית ישראל" שוב ונדליזם בבית הכנסת הקונסרבטיבי בנתניה בית כנסת "בית ישראל" | צילום: קהילת "בית ישראל"

אחרי ארבע פעמים בהן הושחת בית הכנסת "בית ישראל" בנתניה, שוב הופר השקט כאשר אלמונים ניפצו אתמול שמשות. מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל "אני חרד מהבאות"

בית כנסת "בית ישראל" | צילום: קהילת "בית ישראל"

בית הכנסת של הקהילה המסורתית "בית ישראל" ברחוב יהודה הנשיא בנתניה, נפגע בחודש מאי ארבע פעמים ממעשי וונדליזם ואתמול (ראשון) גילו חברי הקהילה כי פעם נוספת אלמונים החליטו לחבל במבנה בית הכנסת וניפצו את דלת הכניסה למבנה עם אבנים גדולות.

תלונה נוספת הוגשה למשטרת נתניה

חדשות מקומיות - שוב ונדליזם בבית הכנסת הקונסרבטיבי בנתניה

ונדליזם בבית כנסת "בית ישראל" | צילום: קהילת "בית ישראל"

מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל, ד"ר יזהר הס, אמר בתגובה "הצטערתי לשמוע על מקרה נוסף של ונדליזם ופגיעה בבית הכנסת של קהילת בית ישראל בנתניה. חשבתי שלאחר שהמקרה התפרסם והמשטרה טענה כי היא חוקרת ומטפלת, הוונדליזם יסתיים. המעשים החוזרים ונשנים כנגד קהילתנו בנתניה, מלמדים כי ההתבטאויות של מנהיגי המפלגות החרדיות, שאין דרך אחרת לכנותן זולת אנטישמיות לעתים, מוליכות גם למעשים. אני חרד מהבאות ומפציר בראש הממשלה לצאת בהודעה רשמית המביעה שאט נפש מהמעשים שנעשו וקורא לראשת עיריית נתניה לעשות כל שביכולתה על מנת להגן על הקהילה שבעירה ולסייע לחבריה להרגיש ביטחון בעיר בה הם מתגוררים. לא ניתן להשלים עם כך שבמדינת ישראל, מדינת היהודים, בית כנסת סופג שורה של התנכלויות ונזקים על ידי יהודים אחרים. אני מתאר לעצמי שאם זה היה קורה לבית כנסת בחו"ל או לבית כנסת אורתודוקסי המדינה הייתה נרעשת הרבה יותר. אני קורא למשטרה להתייחס במלוא הרצינות להתקפות האלו ולמצוא את האחראים, לפני שחלילה נעבור מפגיעה ברכוש לפגיעה בגוף ונפש".

חדשות מקומיות - שוב ונדליזם בבית הכנסת הקונסרבטיבי בנתניה

ונדליזם בבית כנסת "בית ישראל" | צילום: קהילת "בית ישראל"

חברי הקהילה לא מבינים מדוע הם משמשים מטרה למעשי הוונדליזם וההרס. "הבניין שלנו משמש עבור פעילויות קהילתיות כגון שיעורי ריקודים ושיעורי אנגלית לילדים דוברי רוסית. רוב החברים שלנו הם עולים ועולות ממדינות בריה"מ לשעבר. רבים מאתנו חוו אובדן בשואה. באנו ארצה כדי להימלט מרדיפות ובשביל שנוכל לחיות לפי אמונתנו היהודית. קשה להאמין שזה קורה לנו בישראל, ושזה נעשה, ככל הנראה, על ידי יהודים אחרים."