צילום: סוניה נווה מלול רעש דחפורים לכבוד שבת בצפון העיר צילום: סוניה נווה מלול

עבודות השיפוצים בבית ספר הלל צור בעיר הפרו את מנוחת השבת של תושבי האזור המופתעים והכועסים

צילום: סוניה נווה מלול

הישורת האחרונה של חופשת הקיץ נותנת אותותיה ומורגשת היטב בשבועות האחרונים. רגע לפני שהילדים חוזרים למסגרות החינוכיות נראה כי הקבלנים האחראים על שיפוץ ובניית כמה מבתי הספר בעיר נמצאים בלחץ בשל אי עמידה בזמנים מה שהוביל אותם לעבוד בשבת בניגוד לחוק.
דיירי הבניין בסוקולוב 35 שבצפון העיר הופתעו לגלות שהרעש המטריד שהפר את מנוחתם בשעת בוקר מקודמת של יום שבת, מגיע מפועלים ועובדי בניין שעבדו אותה עת במתחם בית הספר המתחדש ככל הנראה על מנת לסיים את השיפוץ טרם נפתחת שנת הלימודים.
סוניה נווה מלול, דיירת בבנין הסמוך לבית הספר לא האמינה למשמע אזניה "אצלי בבית אני הראשונה להתעורר בשבת, וכמו בכל שבת ישבתי עם הקפה בסלון עד שאת השקט שבר רעש דחפור חזק. יצאתי למרפסת לנסות להבין ולהפתעתי גיליתי שמדובר בעבודות שנעשות בשטח בית הספר".
לשאלה האם הכעס של הדיירים מתמקד בעצם העבודה בשבת ענתה סוניה "הרבה מהציבור באזור הוא דתי או לפחות שומר מסורת כך שהכעס הוא מצד אחד חוסר הכבוד והנימוס המינימאלי כלפי הדיירים, מצד שני ישנו כעס רב על העובדה שהבניין שלנו יושב על שטח בית הספר ובניגוד מוחלט להגיון, אנחנו בבניין נלחמים כבר 8 שנים לקבלת טופס 4 ואילו בית הספר קיבל את הטופס המעוחל בלי להתאמץ, ואני שואלת למה?!"
איזה פתרון יספק אותך?
בראש ובראשונה כבוד האדם שעומד מולך, כלומר כבוד חילול השבת בבית. אחר כך כמובן סידור הטופש ארבע לדיירים בבניין שעייפו מלהלים באוויר.

תגובת העירייה

החברה לפיתוח נתניה – ח.ל.ת., אינה מאשרת כל ביצוע של עבודות בשבת ואף מעגנת את הנושא בחוזים, הנחתמים עם הקבלנים המבצעים.
הקבלנים שביצעו את העבודות, עבדו על דעת עצמם וללא כל אישור.
מייד עם קבלת הפנייה הופסקה העבודה ובמקביל נרשמו דו"חות לקבלן.