מוזיאון העיר נתניה מוזיאון העיר נתניה ובית הבאר התאחדו מוזיאון העיר נתניה

עיריית נתניה החליטה בימים אלה על איחוד שני מוסדות הפועלים בעיר בתחומי התרבות והמורשת: מוזיאון העיר נתניה ובית הבאר, כאשר השניים יפעלו מעתה כמוזיאון לתולדות נתניה

מוזיאון העיר נתניה 

את המוזיאון תאצור ותנהל חווה אפל והוא יפעל במסגרת עמותת היכל התרבות, בראשותו של בני אפרים, והעמותה לחינוך בלתי פורמלי בראשותו של משה קייזלר, כאשר הנהלה ציבורית שתוקם בנושא תאשר ותפקח על פעילות המוזיאון.

המהלך נועד להעצים את פעילות המוזיאון וכן לקדם הכרה של משרד התרבות במוזיאון ובתוך כך – לאפשר מתן תקציבים והשתתפות בפרוייקטים ארציים לקידום המוזיאון.
בית הבאר בניהולה של תמי בן בסט, הוא בניין היסטורי ואתר מורשת בעיר נתניה, הממוקם במרכז שכונת פרדס הגדוד בצפון נתניה. המבנה הוא שריד לחוות פרדס הגדוד שהוקמה ב-1927 (שנתיים לפני היווסדה של נתניה) על ידי חמישה שותפים יוצאי הגדוד העברי, שהצליחו לקבל זיכיון מהנציב העליון לרכישת הקרקע כמשוחררי מלחמה. כיום בית הבאר משמש כמוזיאון מקיף לתולדות העיר נתניה ולהיסטוריה שלה בין השנים 1928–1948, עשרים שנותיה הראשונות כמושבה.
כיום, משמש האתר כמרכז הדרכה וסיורים למבקרים על תולדות העיר נתניה והחווה. יש כאן תצוגת תצלומים מתקופת עשרים השנים הראשונות של נתניה ותצוגת חפצים וכלים אותנטיים.