סיעת אחריי עולם הפוך: יוני שטבון תוקף בחריפות את ראש העיר סיעת אחריי

ראש תנועת "אחריי" טען כי לאחר שהגיע לסיכום על שיתוף פעולה עם מרים פיירברג-איכר, חזרה בה האחרונה. "ראש העיר בחרה להפר בבוטות את ההסכם עמנו ובחרה בפוליטיקה קטנה על חשבון תושבי נתניה", הכריז שטבון. מקורביה של ראש העיר בתגובה: "לא שופטים אדם בכעסו"

סיעת "אחריי"

הניסיונות הקדחתניים להרכבת הקואליציה בעיריית נתניה בעיצומן, אבל נראה כי מי שלא יהיה חלק ממנה הוא יוני שטבון, ראש תנועת "אחריי". בהודעה חריפה במיוחד שפרסם טוען שטבון כי לאחר שהושג סיכום בינו לבין ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, בחרה האחרונה להפר אותו "בבוטות", כדבריו. "ערכתי מספר פגישות אישיות עם הגברת מרים פיירברג-איכר ונציגה, והגענו לאחר מו"מ ענייני לסיכום בהתאם לערכים שלנו ולרצון בוחרינו. מסיבה שאינה ברורה, ראש העיר בחרה להפר בבוטות את ההסכם עמנו ובחרה בפוליטיקה קטנה על חשבון תושבי נתניה", טען שטבון בסרטון שהפיץ. "לצערי, בלשכת ראש העיר ראיתי עולם הפוך, הססנות וחוסר יכולת לקבל החלטות. נתניה נמצאת כרגע בתקופה רגישה מאוד וקריטית לעתידה. בזמן שהאלימות גואה והמסתננים הבלתי חוקיים מרימים ראש, התושבים מצפים מאיתנו להנהיג ולא להסס".

שטבון, ובכן, לא היסס לנקוט גם בביקורת אישית: "ראש העיר, במקום לנסוע למיאמי לתקופה ארוכה, מצופה ממך להקים קואליציה ולפעול למען תושבי העיר באתגרים הדחופים העומדים לפתחנו. זה מראה על הזלזול העמוק בתפקיד אליו נבחרת. איזה ראש עיר בארץ ובעולם היה מעז, ערכית, לטוס לחו"ל לאחר הבחירות, ולהשאיר את המערכת העירונית והמועצה משותקת וללא ועדות עוד לפני סגירת התקציב?". לסיכום, הבהיר שטבון כי "חברי מסיעת "אחריי" ואני נמשיך להיות שליחי ציבור ולפעול למען כל תושבי נתניה בעוצמה ובצניעות גם מהאופוזיציה. אנחנו הכתובת שלכם. בבחירות האחרונות הוכחנו שיש אלטרנטיבה – והיא כאן כדי להישאר". בלשכתה של ראש העיר, יש לציין, לא התרגשו מדי מנאומו חוצב הלהבות של שטבון, וממקורביה של פיירברג-איכר נמסר בתגובה: "אנו מבינים שיוני שטבון נתון במצוקה ולא שופטים אדם בשעת כעסו".