צילום: דוברות המשטרה עצורים מנתניה ומכפר יונה בחשד להפצת סמים בטלגראס צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום נגד 7 חשודים מנתניה ומכפר יונה, ביניהם אם וילד, בחשד שקשרו קשר והקימו עסק להפצת סמים מסוכנים לקטינים ולבגירים, בכל רחבי הארץ, באמצעות יישומון ה"טלגראס"

צילום: דוברות המשטרה

החשודים קשרו קשר במסגרתו הקימו עסק למכירת והפצת סמים מסוכנים בכל רחבי הארץ, לקטינים ולבגירים. הנאשמים הצטיידו בטלפונים מבצעיים, באמצעותם יצרו קשר עם לקוחות פוטנציאליים והתקינו את יישומון "טלגרס" המבוסס על יישומון ה"טלגרם". החשודים פתחו חשבונות רבים ביישומון תוך שימוש בשמות רבים כגון: "אבי הטחול", "אלהון מייקון", ""shon shon, "50" ועוד.

מחומרי החקירה עולה כי החשודים עשו שימוש ביישומון וסחרו בסמים, תוך חלוקת תפקידים ביניהם. בשלב הראשוני, מי מהחשודים היה מבצע "אימות" מול הלקוח, במסגרתו ובטרם אישור העסקה, נדרשו הרוכשים הפוטנציאליים לשלוח מסמכים מזהים הכוללים בין היתר, צילום תעודת זהות/רישיון נהיגה, צילום עצמי שלהם קורצים עין או סרטון בו נדרשו לומר מלל מסויים וכן צילום תמונה מיישומון ה"פייסבוק". כל הליך העימות נועד לוודא כי לא מדובר בשוטר שעלול להפלילם.

בשלב השני ולאחר ביצוע העימות, מי מהחשודים היו מסכמים עם הלקוח את פרטי העסקה שכללו את סוג הסם, מחיר, כמות, מקום המפגש וקבלת טלפון נייד של הלקוח. בחלק מהמקרים הלקוחות היו מגיעים למקומות מפגש, שם הייתה מתבצעת העסקה ובחלק מהמקרים, כשהלקוחות רצו לתאם משלוח של הסמים אליהם, המחיר בעבור זה היה גבוה יותר.

בשלב השלישי, פרטי העסקה היו מועברים מהיישומון לאחד הטלפונים המבצעיים של החשודים ומי מהם היה יוצא לבצע את המשלוח בהתאם למקום שנקבע עם הלקוח.

עוד גילו חוקרי המשטרה, כי ביישומון ישנה אפשרות לחוות דעת על כל יוזר ממנו נרכשו הסמים, אודות השירות, המחיר ואיכות הסמים. כדי להימנע מביקורות שליליות בשל איכות הסמים הירודה של הסמים שהחשודים מכרו, הם נהגו להחליף את שמות היוזרים בהם השתמשו באופן תדיר.

במסגרת אותו קשר, החשודים יצרו קשר עם אחר, ממנו היו רוכשים את הסמים ובחלק מהמקרים היו נעזרים באימו של אותו אחר, גם היא מנתניה.

החשודים (18, 23, 24, 30, 50, 51 מנתניה, כפר יונה ולוד) נעצרו בתאריך 11.2.19 ומעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בפתח תקווה. בשבוע שעבר הוגשו נגד חמישה חשודים כתבי אישום המכילים 74 אישומים בעבירות של סחר בסמים וקשירת קשר לפשע. כמו כן נגד החשודים הוגשה גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים. בדיון שהתקיים בבית המשפט, 6 חשודים נעצרו עד החלטה אחרת וחשודה אחת שוחררה בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית.