היכל התרבות העירוני האם היכל התרבות ייפתח סוף סוף בשבת? היכל התרבות העירוני

בוריס צירולניק דורש מהעירייה לפתוח את היכל התרבות בשבת ולתת מענה לציבור החילוני ההולך וגדל בעיר. "אנחנו לא אזרחים סוג ב' וגם אנחנו משלמים ארנונה", טען. לבקשת ראש העירייה, הוא צפוי להיוועד עם אהרון אורגד על מנת למצוא את שביל הזהב, אך ספק אם מדובר בבשורה שתגרום לנתנייתים להפסיק לנדוד לתל אביב בערב שישי

היכל התרבות העירוני

אחת הסוגיות המורכבות שנדונו בשנים האחרונות נוגעת לפתיחת היכל התרבות בנתניה בשבת. ברביעי שעבר, בישיבת מועצת העיר, העלה בוריס צירולניק הצעה לסדר היום בנושא. לטענתו, עיריית נתניה לא מספקת את צרכי התושבים החילוניים בסופי השבוע, וכדי לצרוך תרבות הם נאלצים לנדוד לתל אביב, הרצליה וחיפה. עוד ציין כי פתיחת ההיכל בשבתות תוביל לגידול בהכנסות ולחיים חדשים במרכז העיר, שלדבריו "מת" בסופי שבוע. על מנת לא לפגוע ברגשות הציבור הדתי הציע צירולניק חלופות בדמות מכירת כרטיסים במכירה מוקדמת וכן להעסיק עובדים שאינם יהודים בסופי שבוע.

חדשות מקומיות - האם היכל התרבות ייפתח סוף סוף בשבת?
"העיר שלנו גדלה בכל שנה ועוד מעט נחצה את רף הרבע מיליון תושבים", אמר צירולניק. "האוכלוסייה החילונית נפגעת ובערב שישי צעירים ומבוגרים נאלצים לנסוע מחוץ לעיר. אנחנו לא אזרחים סוג ב' וגם אנחנו משלמים ארנונה". עקיבא יצחקי התפרץ לדבריו והזכיר פעילויות מידי קדם כגון מכבי צעיר עוד לפני שעלה צירולניק לארץ, אבל האחרון המשיך בדבריו: "האוכלוסייה החילונית חייבת לקבל שירותים גם בימי שישי ולאחרונה בכפר סבא התחילו לקיים הצגות לילדים בשבת. למה הילדים שלנו צריכים לנסוע מחוץ לעיר?. גם באשדוד שהיא עיר מעורבת יש סידור שחלק מהמקומות פתוחים וחלק לא, כך שאפשר למצוא פתרונות".

"אנחנו לא פה בשביל להתווכח ומבינים שהעיר שלנו הטרוגנית ויש בה אוכלוסיות שונות", השיבה לדבריו ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר. "אחד הדברים היפים שאני תמיד מתפארת בהם, הוא שחוץ מחריקות קטנות, נתניה ידעה לשמור על מרקם יחסים עדין וטוב בין כל הזרמים. אנחנו רוצים שבסופו של דבר כולם יהיו מרוצים, אבל זה לא פשוט. אני מציעה שתשב יחד עם אהרון אורגד (חבר המועצה האחראי על היכל התרבות, א"ב) ותמצאו את שביל הזהב". צירולניק נענה להצעה, אך ספק אם היא מבשרת על פתיחתו של היכל התרבות בשבתות בעתיד הנראה לעין.