מימין לשמאל: טל גורקי, אלי ברכה, אלי דלל, ד"ר גלית שאול, ניסים אלמון, עמיר ריטוב נחנך אגמון פולג ליד מושב אודים מימין לשמאל: טל גורקי, אלי ברכה, אלי דלל, ד"ר גלית שאול, ניסים אלמון, עמיר ריטוב

בטקס שהתקיים ביום ראשון נחנך אגמון פולג המשתרע על כ – 50 דונם בעלות של כ- 2 מיליון שקלים

מימין לשמאל: טל גורקי, אלי ברכה, אלי דלל, ד"ר גלית שאול, ניסים אלמון, עמיר ריטוב 

ביום ראשון נחנך אגמון פולג בסמוך למושב אודים, במועצה האזוית חוף השרון. האגמון הוא אתר טבע של מים מתוקים שנוצר במחצבת כורכר נטושה כשהוא מוזן על ידי מי תהום. לדברי מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון, ניסים אלמון במסגרת העבודות להקמת האגמון הוצאו מתוך המחצבה כ – 200 משאיות פסולת.
שביל האגמון מקיף את האגם, עובר ליד כיתת לימוד פתוחה, שני מצפורים הצופים מראש מצוק כורכר על האגם ועל מרחבי השרון וכן מצפה ציפורים עם מסתור ממנו ניתן יהיה לצפות בנוחות בעופות החיים במים ובסביבתם, מבלי להטריד את שלוותם. באגמון ובגדותיו ניטעו והתבססו עצים וצמחים וכן בעלי חיים שאפיינו בעבר את הבריכות והביצות של נחל פולג. בצידו הדרומי של האגם נותרו בתי גידול בעלי אופי ביצתי. האתר כולו מונגש ונמצא על ציר שבילי אופניים בתוך ליבת נחל פולג.

להקמת האגמון המשתרע על שטח של כ – 50 דונם בעלות של כ – 2 מיליון שקלים, חברו יחד מועצה אזורית חוף השרון, רשות ניקוז ונחלים שרון, המשרד להגנת הסביבה והקרן לשמירה על שטחים פתוחים ברשות מקרקעי ישראל. האגמון תוכנן ע"י משרד ברוידא – מעוז אדריכלות ונוף.

אגמון פולג נחנך במעמד ראש המועצה האזורית חוף השרון, אלי ברכה, ראשת המועצה האזורית עמק חפר ויו"ר רשות ניקוז ונחלים שרון, ד"ר גלית שאול, סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה, אינג' אלי דלל, מנכ"ל רשות הניקוז, ניסים אלמון, נציג המשרד להגנת הסביבה אייל יפה, ראש המועצה האזורית לב השרון, עמיר ריטוב, ראש מועצת פרדסיה טל גורקי וסגן ראש מועצה אזורית חוף השרון, מאיר דור.

אינג' אלי דלל, סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה "כרוכב אופניים גיליתי את המקום לפני כעשר שנים ועמדתי מיד על הפוטנציאל הגלום בו. כשהבנתי שעומדים למלא את המחצבה בעפר פניתי לניסים אלמון ולאלי ברכה והשאר היסטוריה. אגמון פולג הוא צעד חשוב נוסף בשמירה על ערכי הטבע והתחברות לנוף ועוד פעולה ברוכה, איכותית ומקצועית של רשות הניקוז שמתאפיינת באהבה רבה לסביבה".

ראש המועצה האזורית עמק חפר, ד"ר גלית שאול, "בתפקידי כיו"ר הרשות אפעל למען כלל הרשויות החברות בה כדי לקדם את השמירה על משאבי הטבע, איכות הסביבה ובריאות הציבור. זהו פרויקט משמעותי מוצלח נוסף של הרשות, בין מגוון פרויקטים נוספים מהם יוכל הציבור הרחב ליהנות בחופשת הפסח הקרובה בחינם".

ראש המועצה האזורית חוף השרון, אלי ברכה: "אגמון פולג הוא תוצר של מחשבה כוללת של המועצה הרואה בחקלאות ערך עליון, כי החקלאות היא ששומרת על ערכי טבע ונוף. האגמון שמצטרף למסלולי ההליכה והאופניים באזור הוא תרומתנו לערים שמסביבנו שתושביהם יכולים למצוא פנינת טבע קרוב לבתיהם".