אילוסטרציה | fotolia מחלוקת בבית ספר תשרי בנוגע לתמונות סוף השנה אילוסטרציה | fotolia

ילדי כתות ו' נחרדו כשראו את הצילומים החגיגיים לרגל סיום היסודי והוריהם דרשו להחליף את הספק. אחת האימהות: "התמונות מזעזעות, הילדים בוכים ולא מוכנים לפרסם אותן". העירייה: "הפנייה תמוהה ומטרותיה אינן ברורות"

 אילוסטרציה: fotolia

אחד הרגעים המרגשים לקראת סיום בית הספר היסודי הוא צילום תמונות הפספורט שעתידות לקשט את ספר המחזור וכמובן להיתלות על קירות המוסד החינוכי לאחר שהילדים יעזבו אותו לטובת חטיבת הביניים. אלא שבשבועות האחרונים את אותה התרגשות החליפה דאגה הן בקרב תלמידי שכבת ו' בבית הספר "תשרי" בקריית השרון והן בקרב הוריהם. הסיבה: התמונות שצולמו אינן לרוחם. בתגובה דרשו מספר הורים להחליף את הספק, אך לטענתם נענו בשלילה על ידי המנהלת.

"ועד ההורים מצא ספק אחר לספר המחזור. לא רצינו את הספק הנוכחי ומניסיון של שנים קודמות ספר המחזור נראה ממש רע", מספרת אחת האימהות שבתה לומדת בבית הספר. "המנהלת לא הסכימה בשום אופן להחליף את הספק. למה? רק אלוהים יודע. קיבלנו את התמונות והילדים שלנו פשוט לא קשורים אליהן. זה מזעזע ברמות שאין לתאר. אנחנו חוששים שעוד 20 שנה החברים יפתחו את ספר המחזור וייזכרו איך הפכו אותם לבדיחה של בית הספר".

עוד נטען כי שניים מההורים אף נכנסו למשרדה של המנהלת במטרה לדון בנושא, אך היא סירבה לקבל אותם בטענה שאין על מה לדבר והפנתה אותם לספק. משפנו אליו, ענה תחילה בחביבות וביקש לשלוח אליו שוב את התמונות, אך בהמשך, כך לדברי ההורים, החזיר תשובה שהתמונות במצב טוב מבחינתו ואם ההורים מעוניינים בשינוי אין בעיה, אך הדבר כרוך בתשלום נוסף. "אם אני קונה מוצר ואני רוצה להחליף אותו עלי לשלם עליו שוב?", תמהה אם נוספת בכעס. "כולנו בלחץ והעובדה שהמנהלת לא בצד שלנו מקוממת מאוד. האינטרס שלה אמור להיות טובת הילדים, אבל היא פשוט לא רואה אותם. הילדים בוכים ואנחנו איתם, כי הם לא מוכנים בשום אופן לפרסם את התמונות. ילד בלונדיני נראה כאילו יש לו שיער שחור, לילדה אחרת לא נתנו זמן לאסוף את השיער ופשוט לא התייחסו לילדים. מעבר לזה, אם הצלם רואה שהילד לא יצא טוב אפשר לצלם שוב, אנחנו לא בעידן של פילם. בשורה התחתונה הילדים אומללים, ההורים כועסים ואין מענה לא מהספק ולא מהמנהלת. עצוב".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לדברים: "ההיערכות למסיבת הסיום בעיצומה בשיתוף מלא של הנהגת ההורים. מספר קטן של הורים ציינו בפני מנהלת בית הספר את חוסר שביעות רצונם מתמונת הפספורט שצולמה טרם היציאה לחג. תואמה פגישה עם הנהגת הורי השכבה מיד לאחר החזרה מהחופשה על מנת לדון בנושאים הקשורים למסיבה וביניהם נושא הצילום. הפנייה תמוהה ומטרותיה אינן ברורות לאור הקשר ההדוק של נציגי ההורים עם הנהלת בית הספר וצוות מחנכות השכבה. אנו מאמינים בתקשורת ישירה, מקצועית ומיטבית. נציין כי הצלחת המסיבה חשובה לכולם, לטובת התלמידים".