צילום: נתניה נט  "אי אפשר להבטיח לעשרות אלפי נערים שזה לא יקרה שוב" צילום: נתניה נט

אמיה טגה, חבר מועצת עיריית נתניה ובן העדה האתיופית, כואב את מותו של הנער סלומון טקה ז"ל והביע השבוע תמיכה בהפגנת המחאה בצומת פולג. "זה שייך אלי וחלק בלתי נפרד ממני, מחר זה יכול להיות אני", הוא אומר. "המדינה צריכה לקחת אחריות ולטפל בנושא מהשורש"

צילום: נתניה נט

פרשת מותו של הנער האתיופי סלומון טקה ז"ל, שנהרג מירי שוטר בתחילת השבוע והוא בן 18 בלבד, הכתה גלים במדינה כולה הרבה מעבר לגבולות הגזרה של קריית חיים. הפגנות מחאה בדמות חסימת כבישים של בני העדה התבצעו מצפון ועד דרום והביעו את כאבה של קהילה שלמה, שדוגלת בציונות ומונעת מאהבת ישראל, אך בד בבד חשה חשופה ובעיקר פגועה מחוסר הצדק אותו היא חווה מאותה מדינה בדיוק.

בהפגנה שהתקיימה בליל שלישי בצומת פולג בנתניה נכח ותמך חבר המועצה ובן העדה האתיופית, אמיה טגה. "זה עצוב מאוד, שייך אלי וחלק בלתי נפרד ממני. יש עשרות אלפי נערים בני העדה ואי אפשר להבטיח שדבר כזה לא יקרה להם בפעם הבאה", אמר טגה. "מחר זה גם יכול להיות אני. אתה מרגיש חסר אונים, בלי תחושת ביטחון, חשוף ואין באמת מי שיגן עליך".

חדשות מקומיות - "אי אפשר להבטיח לעשרות אלפי נערים שזה לא יקרה שוב"

צילום: נתניה נט

התחושה שלכם היא שהיד קלה יותר על ההדק כשמדובר בבן העדה האתיופית?

"זה לא ברור? זו לגמרי התחושה וזו עובדה. המדינה צריכה לקחת אחריות ולטפל בנושא הזה מהשורש, כי הבקשה היא לא מוגזמת וצריכה להיות מובנת מאליה. אף אחד לא מבקש הנחות או מתנות, אלא שכולם ינהגו על פי חוק ודין. ההנחיות צריכות לבוא מראש הממשלה וממשטרת ישראל".

יש בכל זאת תקוה לימים טובים יותר עבור בני העדה?

"אני אופטימיסט חסר תקנה וממני לעולם לא תשמע שאין תקוה. אני תמיד מאמין שיהיה טוב יותר".