תפיסת הפורצים | צילום: דוברות המשטרה  כנופיית פורצים מנתניה נתפסה "על חם" תפיסת הפורצים | צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל עצרה כנופיית פורצים מנתניה, שפרצה לדירות בעיר לאחר עבודת בילוש מוקדמת, בחירת דירות לפריצה, איתר דרכי מילוט, מעקב ועוד 

תפיסת הפורצים | צילום: דוברות המשטרה 

במשטרת ישראל התקבלו מספר תלונות על פריצות לבתים בנתניה. לאחר  חקירה משטרתית לאיתור חוליית הפורצים, התברר כי שלושה חשודים תושבי העיר קשרו קשר לביצוע הפריצות לדירות בעיר, תוך שהם רוכשים טלפונים ניידים "מבצעיים" המיועדים לביצוע ההתפרצויות ותוך שהם עורכים בדיקות מקדימות שכללו בין היתר: הגעה לשכונות המגורים, מעבר בין הבניינים לבחירת דירה פוטניצאלית, בדיקת דרכי כניסה ויציאה מהבניין, קיומן של מצלמות אבטחה וקיומה של מעלית תקינה שתאפשר בריחה מהירה מהמקום.

החשודים אספו מידע אודות הדיירים המתגוררים בדירות ובחלק מהמקרים, אף איתרו את מספר הטלפון הנייח בדירה כשבסמוך למועד הגעתם לדירה, חייגו אליו על מנת לוודא שאין אף אחד בבית. רק לאחר שהיו בטוחים שהדירה ריקה מאדם, היו מתאמים את הגעתם למקום.

חוקרי המשטרה התחקו אחר דפוס פעולתם של החשודים באופן שלכל אחד מהחשודים היה תפקיד מוגדר: חשוד אחד היה פורץ את דלת הדירה ועוזב את המקום, חשוד שני היה נכנס לדירה וגונב ממנה רכוש בעוד הוא משוחח עם חשוד שלישי, שנמצא מחוץ לבניין המגורים ומוסר לו עדכונים שוטפים אודות המתרחש באזור וכדי לאבטח את מעשיו של החשוד השני שנמצא בתוך הדירה.

את תחילת מסע ההתפרצויות שלהם החלו החשודים בדירה ברחוב המייסדים בעיר. אחד החשודים עדכן חשוד אחר על הצבת מצלמות אבטחה במקום והחשוד ביקש ממנו להגיע למקום עם כלי עבודה. עוד הם מתעדכנים כי המעלית בבניין תקולה וכי ישנה מצלמת אבטחה נוספת בסמוך העלולה לזהות אותם. משכך, קשרו קשר לבצע את ההתפרצות כשהם רעולי פנים. בהמשך, הגיעו לדירה נוספת ברחוב הרק קוק, התפרצו אליה אך משגילו כי אין מה לגנוב, עזבו את המקום בידיים ריקות. בתחילת החודש פרצו באותה שיטה לדירה ברחוב שדרות בן אבי, גנבו 1,000 ₪ ונמלטו לאחר שאחד החשודים התריע על הגעה של בחורה למקום. אחד החשודים נעצר על חם על ידי שוטרים שהיו במקום כשהוא מחזיק בידו בסכין. מספר ימים לאחר מכן, ניסו החשודים לפרוץ לדירה ברחוב ויצמן. החשודים התקשרו לטלפון הנייח בדירה, ללא מענה. אחד החשודים דפק על דלת הדירה אשר נפתחה על ידי הדייר והחשודים עזבו את המקום ועברו לדירה הבאה ברשימה שתכננו ברחוב יהודה הלוי. לאחר שהתפרצו לדירה, גנבו מתוכה צמיד יהלומים בשווי של 5,000$, שרשרת ועגילים מזהב וכסף מזומן בסכום של 2,000 ₪.

החשודים (41, 60, 41 מנתניה) נעצרו על חם כשהתפרצו לאחת מהדירות והובאו לחקירה בתחנת המשטרה. מעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בפתח תקווה ונגד השלושה הוגשו כתבי אישום ובקשות למעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.