אילוסטרציה | fotolia  האם יבוטל פילוט התחבורה בנתניה? אילוסטרציה | fotolia

ראש העיר זועמת על משרד התחבורה שהחל את פיילוט "נתיב פלוס" אשר יוצר פקקי ענק בכל היציאות מהעיר

אילוסטרציה | fotolia 

מיזם "נתיב פלוס" של משרד התחבורה הקצה בקטע שבין מחלף נתניה צפון לגשר השלום בנתניה, שני נתיבי תחבורה לרכב ובו שני נוסעים ומעלהולתחבורה ציבורית, המיזם יצר עומסי תנועה בלתי הגיוניים בכל היציאות מהעיר. ההחלטה על המיזם התקבלה על ידי משרד התחבורה, מבלי שנועץ בנושא עם הגורמים הרלוונטיים בעירייה.

במכתב בהול ששלחה היום (שלישי) ראש העיר מרים פיירברג לשר התחבורה, היא האשימה את משרד התחבורה על שהפך את נתניה גם מצפון וגם מדרום לצוואר הבקבוק של המדינה ודרשה ממשרד התחבורה לבטל מיידית את הפיילוט המדובר. "במקום להרחיב בדחיפות את כביש החוף ולהשקיע מיליארדים כפי שמשרד התחבורה השקיע באיזור חיפה וראשון לציון. מנסים למצוא פתרונות "יצירתיים" על גבם של תושבי העיר. במקום לתת פתרונות אמיתיים, עושים עלינו ניסויים שלא מתאימים לנו. במקום להוסיף תוואי לפולג הופכים אותו לנת"צ ואחר כך לוקחים עוד נתיבים לרכב לשני נהגים." ציינה ראש העיר וסיכמה "נמשיך לקדם יחד עם משרד התחבורה את הרחבת צומת פולג לרווחת התושבים ורק אז, אחרי הוספת נתיבים, יהיה מקום לשקול עידוד תחבורה ציבורית על ידי הוספת נתיבים מיוחדים.

תגובת משרד התחבורה 

תכנית "נתיב פלוס" נועדה לתת העדפה לכלי רכב עם שני נוסעים ומעלה ולתחבורה הציבורית במרכז הארץ. זאת, באמצעות הקצאה של נתיבי תחבורה לכלי רכב רבי תפוסה.

משרד התחבורה מעמיד לרשות הנוסעים בכבישים אלה עשרות קווי אוטובוס ישירים ומהירים, שיסיעו את הנוסעים בנתיבי התחבורה הציבורית ובנתיב פלוס. בנוסף, בחודשים הקרובים צפוי המשרד לתגבר קווים קיימים הנוסעים בכביש ולהוסיף קווי אוטובוסים חדשים.

יצוין כי המיזם מעניק יתרון משמעותי לתחבורה הציבורית ולנסיעה משותפת, ומקצר את זמן הנסיעה עבור מי שבוחר לא לנסוע לבדו ברכב הפרטי. משרד התחבורה מבין את הקשיים בשינויי ההרגלים הנדרשים, אולם בתום תקופת הסתגלות, הפרויקט יטיב משמעותית עם כל משתמשי הדרך, ויעודד את השימוש בתחבורה הציבורית והשיתופית.