תמונה: פייסבוק הכיכר האדומה בכיכר העצמאות נתניה? תמונה: פייסבוק

מרכזי קניות, בתי קולנוע, היכלי תרבות, מועדונים, חניון תת קרקעי והכל מתחת לכיכר העצמאות, בסגנון הכיכר האדומה במוסקבה. זאת על פי הצעתו לסדר יום של חבר המועצה אפרים בולמש

בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול (רביעי) בנתניה, עלתה לסדר היום הצעתו של חבר המועצה הממונה על תיירות אפרים בולמש, שעיקרה להקים מתחת לכיכר העצמאות קניון ענק, היכלי תרבות, בתי קולנוע, אלפי מקומות חניה, מעלית לים. "אנחנו נוכל ליצור אטרקציה תיירותית מהשורה הראשונה. ההכנסות מארנונה ומהזיכיונות יכניסו לעירייה מיליוני שקלים בשנה" אמר בישיבת המועצה אפרי בולמש והוסיף "אני מציע שעיריית נתניה תתגייס לנושא הזה ואני מקווה שמרים תקדם את התרבות והתיירות בעיר".

ראש העיר מרים פיירברג איכר השיבה לבולמש כי "היו ניסיונות לבנות חניון תת קרקעי מתחת לכיכר. אני חשבתי על זה בקדנציה הראשונה והגענו למסקנה שזה לא נכון להקים שם חניון כי המיקום לא מתאים ומספר הרכבים שהחניון הזה יכיל לא יצדיק את העלות".
"בנייה כזו תשתק את הכיכר ותנתק את החלק הצפוני מהחלק הדרומי במשך מספר שנים. כמו כן בקונסטלציה שהעיר נבנתה בתקופתו, הרחובות מאוד צרים. רחוב אוסישקין רחוב דוד המלך ורחוב גד מכנס אלו שלושה רחובות שבקושי יכולים להכיל את כלי הרכב שיש שם היום. לכמות גדולה של רכבים אין כיצד להיכנס ומהיכן לצאת. צריכים למשוך את הרכבים מהכיכר לצדדים ואנחנו מנסים למצוא פתרונות כמו חניון בשד' ויצמן, חניון ליד מלון פארק. 

רצינו בעבר להקים חניון תת קרקעי בכיכר המייסדים אולם גם שם אין למכוניות מהיכן להיכנס ולצאת".
ארז טל, מהנדס העיר הוסיף כי יש בגן דוד המלך טב"ע מאושרת המאפשרת חניון תת קרקעי ל- 600 כלי רכב, אולם לא נמצאה כדאיות כלכלית, מאחר ועלות כל מקום חניה הינה כ-150,000 ש"ח 

לגבי כיכר העצמאות, ציין טל, הוועדה המרכזית וולחוף לא יאשרו כזו תוכנית.