צילום: עיריית נתניה נתניה תשתתף בתכנית להתמודדות עם שינויי האקלים צילום: עיריית נתניה

עיריית נתניה תשתתף בתכנית להתמודדות עם שינויי האקלים של האיחוד האירופאי

צילום: עיריית נתניה 

במסגרת תכנית של האיחוד האירופאי, נבחרה עיריית נתניה להיות אחת מתוך 40 רשויות מקומיות בישראל, המשתתפות בימים אלה בסדנה בת 8 ימים בה לומדים נציגי הרשויות השונות כיצד להיערך ולהתמודד עם העלייה בצריכת משאבי האנרגיה בעיר, בין היתר באמצעות התייעלות וחיסכון באנרגיה, ייצור אנרגיה מתחדשת והגברת החוסן העירוני. הסדנה מועברת על ידי חברת "קרן אנרגיה". בנוסף לוועדת היגוי שכוללת את משרדי האנרגיה, הגנת הסביבה, החוץ, הפנים ומרכז השלטון המקומי.

התוכנית "CLIMA MED" ביוזמת האיחוד האירופאי ונועדה לסייע לרשויות מקומיות באגן הים התיכון להכין תכנית עבודה עירונית להערכות לקראת שינוי האקלים.

אזור הים התיכון צפוי להיות מושפע במידה רבה משינויי האקלים, ולפי הדו"ח של השירות המטאורולוגי מחודש נובמבר האחרון, הטמפרטורה בישראל צפויה לעלות ביותר מ-2 מעלות תוך 100 שנים, ובמקביל עתידה להיות ירידה בכמות המשקעים, עלייה בשכיחות ועוצמת גלי החום ועלייה הדרגתית של פני הים התיכון.

התכנית הינה חלק מהיערכות מדינית להתמודדות עם ההשלכות של שינויי האקלים. 

יחזקאל ליפשיץ, סמנכ"ל משרד האנרגיה: "שינויי האקלים משפיעים על כל אחד ואחת מאתנו והדבר יילך ויתעצם בעתיד. הסדנה המקיפה לנציגי הרשויות המקומיות להתמודדות עם שינויי האקלים, תסייע להן להכין תכניות וליישם צעדים לטובת התושבים. הרשויות, כצרכניות אנרגיה וכמובילות שינוי, יכולות לסייע למדינה להתמודד עם נושא חשוב זה, להפחית את הוצאותיהן על אנרגיה, ולקדם משק אנרגיה עירוני חדשני. רשות מקומית שתיזום ותוביל מהלכים ותכניות בתחום, תשפר את איכות החיים של התושבים הגרים בה ותוכל לפנות תקציבים לתחומים חשובים אחרים".