חבר המועצה בוריס צירולוניק  I'M NOT YOUR גוי: התשובה של צירולניק לרב הראשי חבר המועצה בוריס צירולוניק

התבטאות קשה של יצחק יוסף, הרב הראשי הספרדי לישראל, שכינה את עולי ברית המועצות לשעבר "גויים שונאי דת", לא הותירה אדיש את חבר המועצה מנתניה, שפרסם תמונה עם כיתוב בגרסה משלו לשיר זוכה האירוויזיון של נטע ברזילי. "אין לאדם כזה מקום בשירות הציבור. זה פשוט בלתי נסבל", אמר צירולניק

חדשות מקומיות - I'M NOT YOUR גוי: התשובה של צירולניק לרב הראשי

חבר המועצה בוריס צירולוניק 

אירוע חריג בחומרתו התרחש בשבוע שעבר בכינוס רבנים בירושלים, עת תועד הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב יצחק יוסף, תוקף חזיתית את עולי ברית המועצות לשעבר ומכנה אותם בין השאר "גויים שונאי דת". הרב יוסף, הידוע גם כ"ראשון לציון", אף הצהיר בפני הנוכחים כי אותם עולים הובאו במיוחד מרוסיה על מנת להחליש את כוחן של המפלגות החרדיות, והגדירם כמי ש"הולכים לכנסייה כל יום ראשון". "העלו אותם לפה שיהיה משקל נגד החרדים", אמר הרב לנוכחים. "בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים".

ההתבטאויות החריפות הכו בתדהמה את האוכלוסייה הרוסית ברחבי הארץ, ביניהם את חבר מועצת עיריית נתניה, בוריס צירולניק, שמיהר להגיב ופרסם פוסט בליווי תמונתו מחזיק דף עם האש טאג לצד הכיתוב: "I'M NOT YOUR גוי" על משקל הלהיט "טוי" של נטע ברזילי שזכה באירוויזיון. "אנחנו, יוצאי בריה"מ לשעבר, אף פעם לא יוצאים להפגנות", כתב בין השאר. "אולי בגלל שאנחנו עובדים יותר מדי.. אולי מסיבות אחרות. לכן, זו תשובתי האישית לאותו רב ולרבנים אחרים עם חשיבה דומה". את אותו הפוסט פרסם צירולניק בשפה הרוסית וזכה למאות לייקים ותגובות ועשרות שיתופים.

"אף רב לא אמור לרדת למקומות כאלה, בטח לא אדם שנמצא בראש הפירמידה של המוסד הדתי", אמר צירולניק בשיחה עם "נתניה נט". "יכול להיות שהוא חושב ככה ויש אנשים כמוהו מאותם חוגים שחושבים ככה, אבל להגיד את זה בגלוי? קשה לתאר את במילים את התחושה. אם היית שומע את זה ממישהו ברחוב, אפשר להמשיך הלאה, אבל מרב שאמור כביכול להיות מקובל על כולם? הרי הם משרתים את כל האוכלוסיות, לא רק את הדתיים. זה פוגע ופשוט בלתי נסבל. אין לאדם כזה מקום בשירות הציבור". צירולניק, פעיל במפלגת ישראל ביתנו, ציין כי קיבל חיזוקים גם מאנשי הליכוד וכחול לבן וכן מאות טלפונים מאנשים שהביעו תמיכה. "בסך הכל זה נתן לי מרץ לעבוד יותר חזק לקראת הבחירות", סיכם. "את התשובה שלנו ניתן בקלפיות".