מרכז קהילתי צפון העיר | תמונה: פייסבוק  "בעירייה כנראה חושבים שבצפון העיר יש תושבים סוג ב'" מרכז קהילתי צפון העיר | תמונה: פייסבוק

לאחרונה נחנך המרכז הקהילתי החדש בסוקולוב, אבל תושבי צפון העיר זועמים וטוענים כי המבנה הוקם בניגוד גמור לתכניות המוקדמות. אחד התושבים: "יש תחושה שרצו לסמן "וי" ולסתום לכולם את הפיות". עיריית נתניה "הטענות אינן עולות בקנה אחד מהפידבקים החיוביים"

מרכז קהילתי צפון העיר | תמונה: פייסבוק 

בדרך כלל פתיחה של מרכז קהילתי חדש היא סיבה למסיבה. לא כך לגבי המרכז שנפתח לאחרונה ברחוב סוקולוב עבור תושבי צפון נתניה. לא מעט תושבים שביקרו במקום סבורים שמדובר בחלמאות לשמה, שכן התכניות המוקדמות במקום כללו אולמות וחדרים רבים שיועדו לחוגים, בעוד שבפועל ישנם שני אולמות גדולים וחלל עצום שהוא בבחינת בזבוז.

אז מה השתנה בדרך בתכנית העירונית? לא ברור. מעבר לכך, תושבים ותיקים מצפון העיר סיפרו כי הוועד המקומי היה זה שדחף להקמת המרכז תוך ניהול מאבק ארוך של שנים, שכלל בקשה לאמפיתיאטרון ותכנית אדריכלית מסודרת שתעמיד את המרכז בשורה אחת עם המבנים של עיר ימים וקריית השרון. בפועל, כאמור, האכזבה מהתוצאה הסופית גדולה.
"יש תחושה שרצו לסמן "וי", להגיד לאנשים בנינו לכם מתנ"ס ולסתום לכולם את הפיות", אמר בכעס תושב צפון העיר. "גם עם בית הספר היסודי הצמוד "הלל צור" היו לא מעט בעיות, ובמרכז יש שטח ענק שפשוט לא ניצלו אותו כמו שצריך. החלוקה לא נכונה והמנהלת יושבת בחדר ממ"ד קטן ולא ידידותי לסביבה. המשרד שלה נראה זוועה. שני החללים הגדולים גורמים לכך שאי אפשר לעשות כמה חוגים במקביל אלא לעשות קירות גבס כדי שלא יפריעו זה לזה. בקיצור, החשיבה שונה לחלוטין מהדרישות. זה ממש לא דומה למתנ"סים בעיר ימים או קריית השרון, וכנראה שבעירייה חושבים שבצפון העיר יש תושבים סוג ב' ".

תגובת העירייה 

הטענות אינן עולות בקנה אחד מהפידבקים החיוביים מאוד שקיבלו הגורמים העירוניים מהציבור בצפון העיר. 

אנו גאים במרכז הקהילתי החדש שנבנה עם הרבה מחשבה על ידי החברה הכלכלית חל"ת ומנוהל ע"י רגעים - העמותה לחינוך בלתי פורמלי. מדובר במתנ"ס רחב ידיים הכולל מזנון, שני חדרי חוגים גדולים בקומת הכניסה ואולם גדול ופונקציונאלי בקומה הראשונה המאפשר עריכת אירועים לטובת תושבי האזור וכן חלוקה עפ"י צורך לקיום מספר חוגים במקביל.
כמו כן, המרכז מונגש עם מעלית לטובת פעילות לאוכלוסייה המבוגרת בשעות הבוקר ובכלל. בנוסף, הוקם במקום לרווחת התושבים גן שעשועים.
המרכז מתווסף למרכזי הפנאי הנוספים באזור (בית ספר שרת, מתנ"ס נאות הרצל, בית ספר נועם, המרכז ברחוב דב הוז) ולמעשה משלים את המענה הוליסטי לאזור המשמעותי של העיר. יתרה מזו, היכל התרבות הקיים, בנוסף למתנ"ס החדש, משמש כחלק אינטגרלי לטובת תושבי צפון העיר.