פינוי נוסעי שנחתו בארץ לאחר ששהו בקוריאה הדרומית | צילום: דוברות מד"א  תיירים שנדבקו בקורונה שהו בנתניה פינוי נוסעי שנחתו בארץ לאחר ששהו בקוריאה הדרומית | צילום: דוברות מד"א

קבוצת תיירים ששהתה החודש בנתניה אובחנו כחולים בקורונה לאחר שחזרו לדרום קוריאה

צילום: דוברות מד"א 

בעקבות עדכון שהתקבל מדרום קוריאה אודות 9 תיירים ששהו בישראל בין התאריכים 8.2-15.2 ואובחנו כחולים בקורונה, מפרסם משרד הבריאות אזהרה -

בתאריך 8.2 שהו התירים לאחר השעה 20:00 במלון מגדל דוד בנתניה ובמלון גלרי.

כל מי שהיה במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות עם חברי הקבוצה מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך למשרד הבריאות.

במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית.

כל מי שהיה בנתניה בתאריך 8.2 בשני בתי המלון אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה.

מאות פניות של אזרחים בנושא הקורונה

בהנחיית משרד הבריאות, פתח מגן דוד אדום מוקד מיוחד לטיפול באנשים החשודים כחולים בקורונה. מרגע פתיחת המוקד, התקבלו מאות פניות של אזרחים בנושא הקורונה במוקד 101 של מגן דוד אדום.

ע"פ התסמינים, מתקבלת החלטה האם לשלוח פראמדיק שיבצע למטופל בדיקה בביתו. הדגימה תועבר למעבדה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. במידת הצורך, יוזנק אמבולנס על מנת לפנות את החולה לבית החולים בתנאי בידוד מיוחדים.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "לבקשת משרד הבריאות, מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, הקים מוקד ייעודי שנותן מענה בנושא הקורונה, ובמידת הצורך שולח פראמדיקים של מד"א לבתיהם של מטופלים, כדי לקחת דגימה, על מנת לשלול הימצאות של הנגיף בגופם. עשרות הפראמדיקים המנוסים והמקצועיים נרתמו למשימה, שכן הם מכירים בחשיבות ביצוע הבדיקות הרפואיות בבית המטופלים, על מנת למנוע התפשטות של הוירוס בישראל. הפראמדיקים ממוגנים ברמה הגבוהה ביותר, בערכות ייעודיות נגד הידבקות, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים מאין אלו, בו אנו מתורגלים גם בשגרה. מגן דוד אדום עובד בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם משרד הבריאות, בתי החולים וקופות החולים, וימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

החולים וקופות החולים, וימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".