מוסד חינוכי בבניין מגורים ברח' שמואל הנציב בנתניהה מוסד חינוכי הוקם במקלט של בניין מגורים במרכז נתניה מוסד חינוכי בבניין מגורים ברח' שמואל הנציב בנתניה

תושבים המתגוררים ברחוב שמואל הנציב לא מבינים איך נפתח מוסד חינוכי, ככל הנראה אולפנה, במרתף של אחד הבניינים המשמש כבית כנסת. פניותיהם החוזרות ונשנות לעירייה כדי לברר האם העניין חוקי נדחו בכל פעם מחדש. עיריית נתניה: "מוסד חינוכי הפועל ללא אישורים"

מוסד חינוכי בבניין מגורים ברח' שמואל הנציב בנתניה

פתאום, בלי כל התרעה מוקדמת, הפך בית כנסת לכתת לימוד. זו לא התחלה של בדיחה עצובה, אלא המציאות ברחוב שמואל הנציב 34 בנתניה, שדייריו גילו להפתעתם כי המרתף, המשמש בימים כתיקונם כבית כנסת, הפך בשעות היום למוסד חינוכי לכל דבר, ככל הנראה אולפנה.

"פתאום גילינו שבמשך היום בית הכנסת הופך לכתת לימוד לבנות דתיות בגילאי 12-13", מספרת תושבת הרחוב. "הם ממש פלשו לשם, ארגנו שטח בקדמת הבניין ובהפסקות משוטטות ברחבת הדשא ומקימות רעש, כמו שעושות בדרך כלל בנות בגיל הזה. מוזר שפתאום בית כנסת הופך לבית ספר. איפה נשמע שכל אחד יכול לפתוח מערכת חינוך איפה שבא לו?".

חדשות מקומיות - מוסד חינוכי הוקם במקלט של בניין מגורים במרכז נתניה

מוסד חינוכי בבניין מגורים ברח' שמואל הנציב בנתניה

הכתה המדוברת פעילה מתחילת שנת הלימודים הנוכחית. פניות לעירייה כדי לברר האם הם מודעים לנושא וכמובן האם יש לאותה כתה את האישורים הדרושים, לא נענו ברצינות הראויה ולפונים נמסר בכל פעם כי תשובות יתקבלו בעוד חודש. "לא ברור כמה זמן צריך כדי לבדוק את הנושא הזה", תמה דייר נוסף המתגורר בשמואל הנציב. "הרעש מפריע מאוד כי להן יש הפסקה ולנו אין שקט. מי יודע, אולי בהמשך ייקחו דירות נוספות לבית הספר הזה ויפריע למישהו שאנחנו גרים שם. אי אפשר לפתוח בית ספר בכל מקום ואנחנו לא רוצים שמבלי שנשים לב, הרחוב שלנו יהפוך לאזור חרדי".

תגובת העירייה

במקום פועל בית כנסת בשימוש חורג, בו מתקיימים שיעורים לתלמידים.
הנושא ידוע ומוכר ובטיפול התובעים העירוניים.
בכל מקרה, אנשי אגף הרישוי בעירייה בשיתוף הפיקוח העירוני, הוציאו דו"ח פיקוח עדכני וכל החומר יועבר להמשך טיפול התובעים העירוניים.
במקביל – הנחה מנכ"ל העירייה את הלישכה המשפטית לפנות למשרד החינוך, בבקשה לדאוג לסגירתו של מוסד חינוכי הפועל ללא אישורים. זאת לאחר שפניית ראש מינהל החינוך בעירייה למשרד החינוך, לא הביאה לפתרון הבעיה.