שלט של עמותת חזון שהוצב בנתניה "אין בנתניה מקום לשלטים מפלגים ומסיתים מהסוג הזה" שלט של עמותת חזון שהוצב בנתניה

שירי חגואל סיידון הזדעזעה משלט של עמותת חזון שהוצב בנתניה, בנוסח "אמא ואבא = משפחה. האומץ להיות נורמלי", ופעלה מידית להסרתו. "כשמסווגים קהילות שלמות כלא נורמליות הדרך לאלימות קצרה. כאן אני שמה את הקו האדום", אמרה

שלט של עמותת חזון שהוצב בנתניה 

שלט של עמותת חזון שפורסם בכל הארץ והוצב בנתניה עורר לאחרונה את זעמה של סגנית ומ"מ ראש העירייה, שירי חגואל סיידון. בשלט הארוך והבולט שהוצב סמוך למחלף 553 (נתניה דרום), נכתב כי "אבא ואמא = משפחה. האומץ להיות נורמלי", ומתחת החותמת "חזון, מציבים סדר יום יהודי במדינה". חגואל הבטיחה שתפעל להסרתו של השלט הפוגעני ובחמישי שעבר אכן דיווחה כי המשימה הושלמה בהצלחה עם הסרתו של השלט. "מהיום רק אהבת חינם", כתבה בפוסט שפרסמה בפייסבוק.

"המסר בשלט קבע כי רק צורה אחת של תא משפחתי בו יש גם אבא וגם אמא היא נורמלית. המשמעות לכך היא – שכל השאר, אינם נורמלים", אמרה חגואל – סיידון בשיחה עם "נתניה נט". "מבחינתי, אין מדובר רק על הקהילה הלהט"בית, אלא כל תא משפחתי שבו אין זוג הורים. בישראל של 2020 זה לפחות שליש מהאוכלוסייה. כך למשל, משפחות של נשים חד הוריות, גרושים וגרושות, אלמנים ואלמנות - כל אלה, לא משפחות נורמליות!".

עוד הוסיפה חגואל סיידון ואמרה כי "בנוסף, ההשלכה מהמסר בשלט מסוכנת בעיני. כשמסווגים קהילות שלמות כלא נורמליות והופכים אותן לשונות, חריגות ומחוץ לחברה, הדרך לאלימות כלפי אותן קהילות היא קצרה. כאן אני שמה את הקו האדום. במציאות בה השסעים בחברה רק מתרחבים אין מקום לתת במה לשלט שעלול, בקלות רבה, לעודד אלימות". ראוי לציין כי פסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי בירושלים על פרסום זהה, קבע כי אינו חריג ופוגעני וחופש הביטוי גובר עליו. את סגנית ראש עיריית נתניה זה כמובן לא הזיז מעמדתה. "מבחינתנו בראייה עירונית, האמירה ברורה: "אין בנתניה מקום לשלטים מפלגים ומסיתים מהסוג הזה".