ניידת התרמת דם של מדא | צילום:  מיקי פריידי.ן דוברות מדא  שירותי הדם של מד"א פועלים להגדלת מלאי מנות הדם ניידת התרמת דם של מדא | צילום: מיקי פריידי.ן דוברות מדא

התרמות הדם יתוגברו במסגרת היערכות למצב בו אזרחים רבים לא יוכלו לצאת ולתרום דם, בעקבות האפשרות לגידול משמעותי במספר האנשים ששוהים בבידוד ביתי

ניידת התרמת דם של מדא | צילום:  מיקי פריידי.ן דוברות מדא 

מד"א מתגבר תרומות דם. בשירותי הדם של מד"א מזכירים כי מי ששהה בחו"ל, היה במגע עם חולה מאומת או חלה בעצמו, לא יוכל לתרום דם עד שיחלפו 28 יום.

בנוסף להגדלת מלאי הדםנעשות הכנות לאיסוף מרכיב הדם פלסמה מאנשים שהחלימו מנגיף הקורונה. מנות הפלסמה שיאספו אמורות להכיל כמות גדולה של נוגדנים לנגיף, וניתן יהיה להשתמש בהן כטיפול לחולים שיפתחו תסמינים קשים, ככל שיידרש.

סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער, מסבירה: "הגדלת המלאי מתבססת בראש ובראשונה על התרמת אלפי מנות דם טריות, שבהן ניתן להשתמש עד 42 יום ממועד ההתרמה. בנוסף, נערכים שירותי הדם של מד"א להקפיא מאות מנות דם, שבהן ניתן להשתמש עד 10 שנים ממועד ההתרמה. באופן הזה, בכוונתנו לאפשר אספקת דם סדירה לבתי החולים בארץ, תוך שמירה על בטיחות מקבלי הדם. חשוב לציין שאין כל חשש להידבקות בנגיף בתהליך תרומות הדם, הן מבחינת התורמים והן מבחינת מקבלי הדם."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בשירותי הדם של מגן דוד אדום, איננו לוקחים שום סיכון, וכל אדם ששהה בחו"ל, שהיה במגע עם חולה או חלה בעצמו, וכמובן כל מי שנמצא בבידוד ביתי, איננו יכול לתרום דם. על כן, אנו פועלים להגדלה משמעותית של מלאי מנות הדם בישראל, כדי שבשום שלב לא ייווצר מצב של חוסר. אני מודה לסמנכ"לית שירותי הדם של מד"א פרופ' אילת שנער, למתרימי הדם ולתורמים המתנדבים מרחבי הארץ."