בית כנסת באר חנה נתניה  האם הזכות להפגין חשובה יותר מהזכות לקיום תפילה? בית כנסת באר חנה נתניה

קנס על סך 500 ש"ח בגין תפילה בסמוך לבית כנסת בנתניה. בתגובה הגיש עו"ד ניסן שריפי בג"ץ "אני מאוד מעריך את תושבי השכונה שמאוד דואגים לבריאות התושבים...הם פועלים כמו אותם גורמים בגולה מהם סבלו היהודים רבות" אמר שריפי

בית כנסת באר חנה נתניה 

ביום שבת הזמינו שכנים משטרה למתפללים אשר התפללו בשטח פתוח סמוך לבית כנסת באר חנה בנתניה. השוטרים הגיעו תוך זמן קצר למקום ולא נענו לבקשתו של עו"ד ניסן שריפי, יו"ר עמותת "באר חנה" ומארגן התפילה, לאפשר את התפילה. לטענתו של ד"ר שריפי לא יתכן כי לא תתאפשר תפילה תוך שמירה על מרחק של 3 מטרים בין מתפלל למתפלל. עוד טען שריפי כי יש תפילות המחויבות במניין, כמו קדיש ולכן יש לאפשר את התפילה תוך שמירה על הכללים. השוטרים קנסו את עו"ד שריפי בקנס בסך 500 ש"ח.

בעקבות כך הגיש אתמול (ראשון) עו"ד שריפי בג"ץ כנגד ראש הממשלה ושר הבריאות, בטענה כי כשם שמותר לערוך הפגנות בתקופה זו של מגיפת הקורונה, כך יותר לקיים תפילה בשטח פתוח. ד"ר שריפי טען כי בתקנות "ישנה העדפה ברורה לחופש ההפגנה על פני תפילה במרחב הציבורי, המהווה, כידוע, נדבך יסודי בחופש הפולחן, וזאת למרות שחופש הדת הינו נדבך יסוד בזכויות הפרט לא פחות ואולי אף יותר מחופש ההפגנה".

ד"ר שריפי ציין בעתירתו כי חופש הפולחן הינו זכות יסוד של האזרח, ואין לבטלה "חופש הפולחן בביטוי של חופש דת נמנה עם זכויות היסוד של האדם. הוא משתרע על חירותו של הפרט להאמין ולנהוג על פי אמונתו תוך מימוש ציוויה ומנהגיה... חופש זה קשור למימוש זהותו העצמית של האדם. בתחומי חופש זה מוכרת כמיהתו של האדם המאמין להתפלל במקום קדוש. זו אף זו מדינת ישראל הינה, כידוע, מדינה יהודית ודמוקרטית. לא יתכן כי המשיבים מצאו להם לנכון להעדיף את פן הדמוקרטיות וחופש ההפגנה על פני פן היהדות של מדינתנו, ועימו החופש לפולחן ולתפילה".

חדשות מקומיות - האם הזכות להפגין חשובה יותר מהזכות לקיום תפילה?
ד"ר שריפי אמר בתגובה לנתניה נט "אני מאוד מעריך את תושבי השכונה שמאוד דואגים לבריאות התושבים והתחילו לשים לב לכך שיש בית כנסת בשכונתנו שבו מתפללים יהודים כשרים. ברם, חוששני שאותם צדיקים אשר רוממות הבריאות בפיהם, הרי שחרב השנאה לדת בידיהם והם פועלים כמו אותם גורמים בגולה מהם סבלו היהודים רבות"