דרייב אין לבדיקת קורונה בנתניה  דרייב אין לבדיקת קורונה בנתניה דרייב אין לבדיקת קורונה בנתניה

תחנת חדשה לבדיקת גילוי נגיף הקורונה בנתניה. ראש העיר מרים פיירברג "ישר כח על היוזמה"

דרייב אין לבדיקת קורונה בנתניה

מבוטחי קופת חולים "מכבי" שיופנו לבדיקה על ידי רופא בהתאם לקריטריונים, יוכלו להגיע ברכבם למתחם ה"דרייב-אין" בנתניה לביצוע הבדיקה לאחר תיאום מועד הגעה.

בהתאם להנחיית משרד הבריאות להעברת ביצוע בדיקות לגילוי נגיף הקורונה ממד"א לקופות החולים, ביקשה קופ"ח מכבי לפתוח תחנה בנתניה לגילוי נגיף הקורונה. התחנה פועלת באופן ייחודי כ"דרייב –אין" בחניון הרכבת המזרחי שהוקצה על ידי עיריית נתניה למטרה זו, לתחנה זו מגיעים המטופלים ברכבם ונבדקים במהירות מבלי לצאת מהרכב, ללא צורך לסכן את עצמם או הסובבים.
התחנה פועלת מדי יום בין השעות 11.30-14.30, כאשר עד כה נבדקו כ-140 נבדקים. הנבדקים מקבלים תשובה תוך 24 שעות מרגע ביצוע הבדיקה. 

אופן ביצוע הבדיקה

לאחר קבלת ההפניה מהרופא, צוות מכבי ייצור קשר עם המטופל לצורך תיאום תור בחלון זמן ספציפי עבורו. לא תתאפשר הגעה ללא תיאום תור מראש וזאת על מנת להבטיח מרחק בטחון בין מטופל למטופל ומניעת התקהלות. לאחר מכן, מטושי הבדיקה יועברו למעבדה המרכזית של מכבי והמטופלים יקבלו את התשובות ללא עיכובים.

מקופת חולים מכבי נמסר "עשרות מרפאות הוסבו באופן זמני לתחנות לנטילת דגימות קורונה בחודש האחרון. המטופלים מופנים על ידי רופאי המשפחה והילדים על בסיס קריטריונים מוגדרים ומגיעים לביצוע הבדיקות בתיאום תור מראש. עד כה מד"א היה אחראי על ביצוע בדיקות הקורונה בישראל, אך עקב הביקוש הרב לבדיקות והעומס הגדול על מד"א, 'מכבי' תבצע בעצמה את כלל תהליך הבדיקה: נטילת דגימה באמצעות מטושים, בדיקה של הדגימה במעבדה המרכזית של 'מכבי' ודיווח התוצאות למטופלים חברי הקופה".

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "'קיבלנו את פניית קופת החולים 'מכבי' בשמחה לאפשר מערך של בדיקות לגילוי נגיף הקורונה בנתניה. מדובר בשירות נוח, מהיר ויעיל לתושבי העיר הזקוקים לבדיקה לאחר שהופנו ע"י רופא, מתחם הבדיקות נמצא במקום בטיחותי ונוח, הבדיקה נערכת במקום והתשובה לבדיקה ניתנת בתוך 24 שעות, ישר כח על היוזמה של קופ"ח מכבי, בתקווה שבמהרה לא נזדקק לבדיקות ונחזור לשגרה בריאה ובטוחה".