מחדל חינוכי-בריאותי? המורה לאנגלית בתיכון נמצאה חיובית לנגיף הקורונה, אך המוסד לא נסגר. אחד ההורים "זה לא נורמלי, מטייחים את המקרה". העירייה: "לא בכל מקרה מחליטים על סגירה מוחלטת"

אילוסטרציה. בית ספר בנתניה | לבית ספר בתמונה אין קשר לכתבה

מקרים רבים של הידבקות בקורונה התגלו לאחרונה במוסדות חינוך. כפועל יוצא, נשלחו התלמידים והצוותים לבידוד והמוסד נסגר. אלא שכעת מתברר כי לתיכון "בית מרגלית" בשכונת סלע בנתניה יש דין אחר. אחת המורות לאנגלית חלתה בקורונה, אך בתיכון הוחלט כי הלימודים יימשכו כרגיל.

על פי נתוני משרד הבריאות שהתה המורה במוסד ב-10-11 החודש, נמצאה חיובית לנגיף ונכנסה לבידוד. לתלמידים, לעומת זאת, לא נמסרה כל הודעה על סגירת התיכון. מי שיוצאים מדעתם בעקבות השתלשלות העניינים הם ההורים. אחד מהם, אב לילדה בתיכון האמור, מסרב לשלוח אותה לבית הספר.

"בהתחלה חשבתי שהדברים מתנהלים בצורה נורמלית, אבל עכשיו אני ואשתי מפחדים לשלוח את הילדה ללימודים", הוא מספר בסערת רגשות ל"נתניה נט". "היא חזרה הביתה וסיפרה שאחת המורות חלתה, אבל רק חלק מהתלמידים נשלחו הביתה. רציתי לברר אם הבת שלי צריכה להיכנס לבידוד או לא, אבל אתה יודע מה התשובה שקיבלתי מבית הספר? 'זה בסימן שאלה'. מצד אחד אומרים שהיא הייתה באותו זמן בקבוצה אחרת שלמדה מתמטיקה, אבל מצד שני לקחה ממנה שני דפי עבודה ובאה איתה במגע. כל אחד מגלגל את האחריות, בבית הספר לא נותנים תשובות ברורות, אף אחד לא בא להסביר לנו מה קרה, למה בית הספר לא נסגר ולמה ממשיכים להתקיים לימודים ומבחנים. בקיצור, מטייחים את המקרה בצורה לא נורמלית. בעירייה הפנו אותי למשרד הבריאות, אבל גם שם לא ידעו לענות לי והפנו אותי בחזרה לבית הספר".

כאמור, על רקע אי הוודאות, נשארה הילדה בבית בימים האחרונים כשהיא מפסידה חומר. האב הנסער מספר כי לא מעט הורים נוספים חוששים לבריאות ילדיהם, וממתין כעת כי יחלפו שבועיים מהיום בו שהתה המורה בתיכון בטרם ישקול אם להחזיר לשם את בתו, וגם אז לבחינות בלבד. "כרגע הילדים ממשיכים להסתובב שם ולהדביק אחד את השני. אם מפריעה להם העלייה בתחלואה, שיעשו את הצעד המתבקש ויסגרו את בית הספר" הוא מסכם.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הנחיות לגבי סגירת בתי ספר ניתנות על ידי משרד החינוך".
ממשרד החינוך נמסר כי יש לבדוק עם עיריית נתניה.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מינהל החינוך העירוני פועל בנושא על פי הנחיות משרדי הבריאות והחינוך .

במקרה הנדון, משרד הבריאות קבע שאין לסגור את בית מרגלית שכן המורה לא נכנסה לחדר המורים, לא נכנסה לכיתות ולמעשה לימדה באופן פרטני כמה תלמידות שהונחו להיכנס לבידוד.
יודגש שלא בכל מקרה מחליטים על סגירה מוחלטת של בית ספר ואכן לאחר התייעצות עם גורמי רפואה, הוחלט במקרה זה על בידוד חלקי של תלמידות ההקבצה, דהיינו רק של חלק מהכיתות. ולא הייתה כל כוונה לסטות מההנחיות".