בית ספר חיים חפר מתפללים הפרו הנחיות בידוד והתפללו בבית הספר חיים חפר בית ספר חיים חפר

על פי עדויות שהגיעו ל"נתניה נט", חלק מהתפילות נערכו בחדר המורים והמתפללים נכנסו מהשער בגינה ולא מהשער הראשי כדי שלא יבחינו בהם. אחד ההורים: "מצפצפים על ההנחיות". עיריית נתניה "המתפללים שבו והונחו בנושא" 

בית ספר חיים חפר

עד כמה הנחיות הבידוד בכלל ואלו של עיריית נתניה בפרט לא מיושמות במלואן, יוכלו לספר הורים רבים לתלמידים בבית הספר היסודי "חיים חפר" בעיר ימים, שגילו להפתעתם קבוצת מתפללים בין כתלי המוסד החינוכי.

יש לציין כי בעיריית נתניה נעשים מאמצים למצוא פתרונות בתקופת הקורונה לתפילות במקומות ציבוריים במרחב הפתוח, אך לדברי ההורים, זוהי הפעם השלישית שההנחיות מופרות, זאת לאחר איסור מפורש על פעילות בתי כנסת בתוך מוסדות חינוך.

"המתפללים יודעים היטב שהם לא בסדר", אומר אב לתלמידה ב"חיים חפר" בשיחה עם "נתניה נט". באחת הפעמים הם לא נכנסו דרך השער הראשי אלא מהשער שבגינה, ואחד מהם רץ בתוך שטח בית הספר כדי שלא יראו אותו". הורה נוסף ציין כי בחוצפתם, המתפללים קיימו את הפעילות בחדר המורים של בית הספר.

"ההורים כועסים מאוד, כי בית הספר כבר נסגר לשבועיים בגלל שאחד התלמידים חלה בקורונה וכולנו רגישים מאוד לעניין הזה", מסכם אחד האבות. "הרי אמורים לחטא את המקום אחרי השימוש, אבל לך תדע אם בכלל עושים שם משהו. זה לא שמודדים למישהו חום בכניסה לפני שהוא נכנס להתפלל. יש מגמה ברורה בה המתפללים מצפצפים על ההנחיות ופועלים בניגוד לנהלים".

יש לציין כי מספר הורים פנו בנושא למשנה לראש העיר ותושבת השכונה, טלי מולנר, שביררה פעם נוספת את הסוגיה על מנת לוודא שהאיסור בתוקף. "עלתה טענה שהחוזה של אותה עמותה שהתפללה בבית הספר הוארך אוטומטית מול אגף הנכסים בעירייה, אבל כמובן שזה לא תקף בשל מגבלות הקורונה", הבהירה מולנר. "מסוף השבוע הקרוב אין לאותם מתפללים אישור להיכנס לבית הספר, נקודה".

תגובת העירייה

העירייה הודיעה למתפללים שלא תאפשר להם להתפלל בתוך מבני החינוך וגם לא בחצרות הגנים ובתי הספר.
בשל אי הבנה ולאחר שקיבלו אישור מבית הספר, הם חרגו בשבת האחרונה מן ההנחיות.
המתפללים שבו והונחו בנושא.