שינוי תב"ע בלב שכונת רמת פולג האם יוקם רב קומות בלב ריאה ירוקה בפולג? שינוי תב"ע בלב שכונת רמת פולג

הוועדה המקומית הגישה בקשה לשינוי תב"ע, לפיו תהפוך גינה ציבורית בלב שכונת רמת פולג לבניין לצד שטחי מסחר. מאות תושבים מוחים וצפויים להגיש התנגדות לוועדה המחוזית. "מנסים לגזול גינה. התכנית הזו רעה מאוד לשכונה", אומר אחד המתנגדים

שינוי תב"ע בלב שכונת רמת פולג. תוכנית 408-0771691 | הדמייה שהכין תושב השכונה

תושבי רמת פולג בנתניה חוששים מאוד בימים אלה לגורל השכונה ומארגנים מחאה חריפה על כוונת העירייה, כך לטענתם, להפוך את הריאה הירוקה האחרונה בלב השכונה לבניין רב קומות שיכלול גם שטחי מסחר.
מתכנית שהגישה הוועדה המקומית בשם העירייה לשינוי תב"ע, עולה כאמור כי במקום גינה ירוקה ללא זכויות בנייה, הנמצאת במפגש הרחובות בגין-הלילך-שזר ואהוד מנור, מבקשים בעירייה להפוך את השטח לבניין בעל שמונה קומות, ארבע קומות נוספות תת קרקעיות וכן 250 מ"ר שיוקצו לשטחי מסחר.
תושבי רמת פולג לא מוכנים לעבור על העניין לסדר היום ולאחרונה הופצו בשכונה פלאיירים עם תמרור "עצור!" תחת הכותרת "עוצרים את שינוי התב"ע!". עוד נקראו התושבים להתגייס ולהתנגד לתכנית ההרסנית (כך במקור) במטרה לשמור על הריאה הירוקה האחרונה בשכונה. לצד אותם פלאיירים, צפויים לעלות במהלך סוף השבוע שלטי מחאה רבים בנושא על מרפסות הבתים, כנגד המהלך שמובילה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר. חשוב לציין כי כ-600 תושבים כבר חתמו על עצומה כנגד המהלך וכ-250 חתמו גם על התנגדות רשמית שתועבר באמצעות עורך דין לוועדה המחוזית כדי לבטל את רוע הגזירה.
"העירייה אולי מנסה לגרור את המחאה למקום אישי, אבל אנחנו מתמקדים בגופה של התכנית, שרעה מאוד לשכונה שלנו", אומר דודו סלמה, ממארגני המחאה, בשיחה עם "נתניה נט". "לוקחים גינה ציבורית – הריאה הירוקה האחרונה בשכונה שמוגדרת בפירוש כשטח ירוק, ורוצים להפוך אותו לשטח חום המיועד לבנייה. ידוע לנו שישנם למעלה מ-31 דונם שמוגדרים כשטחים חומים ואינם בשימוש. העירייה מוזמנת לבנות בשטחים המותרים לכך במקום לנסות לגזול גינה ירוקה. רק כשינצלו את אותם שטחים, שיעברו להתעסק עם כבשת הרש שנותרה לתושבי פולג".
בעיריית נתניה העבירו כתגובה הודעה לעיתונות שפורסמה באתר העירוני בסוף החודש שעבר. "מדובר בתכנית שהומלצה בוועדה המקומית לפני מספר חודשים, הכוללת שינוי השימוש בקרקע עבור מבני ציבור ושטחים פתוחים, בהיקף בניה מצומצם ועד 2 קומות", נכתב. "בהתאם להנחיית הוועדה המחוזית ברמלה, היקפי הבניה המתאפשרים בתכנית הוגדלו כתנאי להפקדתה של התכנית. בהנחיית ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מהנדס העירייה, ארז טל והממונה על ההנדסה בעירייה, חבר המועצה אלון אלרואי – תוגש לתכנית המופקדת התנגדות הועדה המקומית בנתניה, מאחר וגרסת ההפקדה אינה תואמת את עמדת הנהלת העיר, כפי שזו באה לכדי ביטוי בהמלצת הוועדה המקומית. יצוין כי בכל מקרה, בכוונת ראש העיר להנחות את הוועדה המקומית והדרג המקצועי, לממש בינוי מצומצם למבני ציבור בלבד לרווחת התושבים וזאת במסגרת היתרי הבנייה".