המסע לחוף פולג | צילום: נתניה נט  החפירות בחוף פולג: תשתית לבתי מלון או שמירה על הסביבה? המסע לחוף פולג | צילום: נתניה נט 

בשיא החום של אוגוסט נאלצים התושבים ללכת כמה מאות מטרים טובים על מנת להגיע לחוף, ולהפתעתם כבר הוגשה בקשה על ידי חל"ת לסלילת כבישים, בניית גשרים ופיתוח השטח. לטענת ועד הפעולה בפולג מדובר בהפרת סיכום על שמירת קווי הגובה במקום. העירייה: "השטח מהווה סכנה לציבור המתרחצים"  

המסע לחוף פולג | צילום: נתניה נט 

תושבי שכונת פולג שפשפו את העיניים ולא האמינו למראה עיניהם. בשבועות האחרונים התבצעה חפירה מאסיבית שכללה שפיכת כמות גדולה של חול בחניון הצפון-מערבי של חוף פולג, דבר שלמעשה "קיצר" את החניון במקום וחסם את הכניסה לחוף. בשל כך, בימים הלוהטים של אוגוסט נאלצים כעת המתרחצים ללכת כמה מאות מטרים טובים תוך סחיבה ידנית של הציוד על מנת ליהנות מהחוף הסמוך למקום מגוריהם.
"בחניון הכורכר הקודם אפשר היה להגיע עם הרכב עד לפאתי החוף, אבל עכשיו חצי ממנו פשוט סגור", קובל תושב השכונה. "אם זה לא מספיק, במקום נותרו בולדרים ובורות וממש מסוכן ללכת שם. זו ממש חוצפה ולא ברור למה התקבלה ההחלטה לחסום את ההגעה לחוף עבור התושבים". תושבים שפנו בנושא לעירייה קיבלו לטענתם תשובות מתחמקות שמדובר בהעברת חול, אך בדיקה מעמיקה יותר גילתה שעוד קודם לכן, בתחילת החודש, הגישה חל"ת בשם העירייה בקשת מידע להיתר, לפיו צפויים במקום סלילת כבישים, בניית גשרים ופיתוח השטח.

חדשות מקומיות - החפירות בחוף פולג: תשתית לבתי מלון או שמירה על הסביבה?

טרקטור סוגר את המעבר לחניה בחוף | צילום: נתניה נט 


בתגובה, פנה ועד הפעולה של השכונה בכתב למהנדס העירייה, ארז טל, וטען כי מדובר בהפרה של סיכום קודם עם התושבים, לפיו יישמרו קווי הגובה במקום. "אנו עדים מזה זמן רב לביצוע עבודות שמתבצעות במתחם מלונאות ובמגרשי החנייה העתידיים בעיר ימים (חוף פולג). במהלך החודשים האחרונים מתבצעת שפיכת חול אינטנסיבית במקום שמשנה את פני הקרקע בצורה משמעותית", נכתב. עוד הודגש כי קווי גובה אלה נקבעו בתב"ע ואושרו על ידי קברניטי העיר, וכי כל שפיכת עפר ושינוי המפלסים במקום סותרים סיכומים אלה.
"הקרקעות כבר שווקו ליזמים לפני יותר משלוש שנים. עיריית נתניה קיבלה עשרות מיליוני שקלים לפיתוח, הם לא רוצים להחזיר את הכסף ולכן, להערכתי, רוצים להתחיל לקבוע עובדות בשטח", אומר דודו סלמה מוועד הפעולה של רמת פולג. "זו הסיבה שמתחילים להכין את החנייה המרוחקת, שתהיה כנראה במרחק של מאות מטרים בגב של בתי המלון, מה שיחייב את הבאים לחצות את כל המלונות ברגל כדי להגיע לחוף. מבחינת התושבים זו קטסטרופה, ללכת כמה מאות מטרים עם הציוד והילדים. פשוט חפרו שם בלי הכרה ויצרו הבדלי גובה כך שילדים עלולים ליפול, ובנוסף נותרה במקום פסולת בנייה וברזלים מסוכנים. מעבר לזה, הם בעצם מגביהים את קו המלונות ומטשטשים אותו בניגוד לסיכום". יצוין כי בשבוע הבא צפוי להישלח לעירייה מכתב רשמי בנושא על ידי עורך דין עמי הולנדר המייצג את תושבי השכונה.  

חדשות מקומיות - החפירות בחוף פולג: תשתית לבתי מלון או שמירה על הסביבה?

צילום: נתניה נט 


מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "השטח המדובר הינו שטח המוביל לשמורת האירוסים בצדה הדרומי ולחוף לא מוכרז הגובל בשמורה, צפונית לחוף פולג, ומהווה סכנה לציבור המתרחצים. על אף שבמקום הוצבו שלטים המתריעים על הסכנה, לצערנו מתרחצים המשיכו להגיע למקום עם כלי רכב, תוך פגיעה במצוק ובשמורה הסמוכה וכן התרחצו בחוף לא מוכרז ללא שירותי הצלה. בשל כך, ולצורך שמירה על ביטחונם של המתרחצים, בוצעה סוללה מאדמת המקום למניעת המעבר ולשמירה על שמורת האירוסים והמצוק. לאור טענות שעלו, ראש העיר הגיעה השבוע למקום כדי להיווכח בעצמה על נחיצותה של סוללת האדמה ובוחנת בימים אלו פתרונות חלופיים".