תמונה: פייסבוק  האם ימוצה הדין עם מחליפי הדגלים בנתניה? תמונה: פייסבוק 

ביום חתימת הסכם השלום, החליפו אלמונים את דגלי האמירויות ובחריין שנתלו בנתניה בדגלי פלסטין. ארגון "בצלמו" דורש פתיחת חקירה פלילית

תמונה: פייסבוק 

ביום שלישי שעבר, בזמן שנחתם הסכם השלום עם האמירויות ובחריין, החליפו אלמונים את דגלי האמירויות ובחריין שנתלו בכביש ראשי בנתניה לרגל הסכם השלום, בדגלי פלסטין.

מייד כשנודע הדבר לעיריית נתניה, הגיעו פקחים למקום והחליפו חזרה את הדגלים לדגלי האמירויות ובחריין.

ארגון בצלמו פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט בבקשה לחקור את הנושא "אציין ואדגיש שישנו חשד כבד שמדובר בפעילי שלום עכשיו, שכן שלום עכשיו העלו פרסום תמיכה במעשה" כתב במכתב שי גליק, מנכ"ל בצלמו והוסיף "מבלי להיכנס לשאלה האם מותר להניף דגל של ישות הקוראת להשמדת ישראל, ברי כי כל מהלך זה נועד לבזות מדינות המפרץ שהחליטו לכונן שלום בר קיימא עם מדינת ישראל, ערב חתימת הסכם השלום עמם. אין מדינה בעולם הכורתת שלום עם מדינה אחרת שתסבול ביזוי סמליה ודגליה ביום כריתת ההסכם. סעיף 167 לחוק העונשין קובע כי המוריד או הורס, בפומבי, דגל או סמל של מדינה ידידותית, או עושה מעשה אחר לפגוע בהם, והכל בכוונה להביע איבה או בז לאותה מדינה, דינו- מאסר שלוש שנים". 

מארגון בצלמו נמסר "יוזמת העיר נתניה ראוייה לשבח. לחיזוק הקשר בין המדינות. מצער מאוד שאנשי שמאל קיצוני מנסים לפגוע בחיזוק המדינה וקידום השלום. על היועץ המשפטי לממשלה חובה לפעול למיצוי הדין עימם על פגיעה חמורה בחוק. בנוסף מדובר בנסיון נואל ופעילות עבריינית שאין בינה לבין קידום השלום ולא כלום. נמשיך לפעול לקידום השלום והצדק".

מעיריית נתניה נמסר "הנושא בבדיקה".