החוברת שהופצה בתיבות הדואר חומרי הסברה על הנצרות הופצו בתיבות דואר בנתניה החוברת שהופצה בתיבות הדואר

חוברות בשם "קול קורא במדבר" חולקו ברחובות רבים במרכז העיר. ארגונים לשמירת הצביון היהודי מיהרו להגיב באמצעות העלאת מודעות וחלוקת פלאיירים ברוח משבר הקורונה. הרב לחובר אף טען כי מדובר בעבירה על החוק וקרא לרשויות למצות את הדין עם המפיצים 

החוברת שהופצה בתיבות הדואר

ארגונים מיסיונרים הפיצו לאחרונה בתיבות דואר ברחבי נתניה חומרי הסברה על הנצרות שנועדו לפגוע בזהות היהודית של התושבים אליהם נשלחו ואף לנסות לשכנעם להמיר את דתם. חוברות הנושאות את השם "קול קורא במדבר" ובהם, כך במקור, כתובה "הבשורה על פי מרקוס", פוזרו בתיבות הדואר ברחובות רבים במרכז העיר, בהם יהודה הנשיא, שלמה המלך, יהודה הלוי והרב קוק.

"בשלושת בימים האחרונים חומרי ההסברה האלה הופצו בנתניה בתפוצה מאוד רחבה", אישר שמעון אברג'ל, רכז שטח בארגון "יד לאחים", הקורא לשמירה על הצביון היהודי. "אנחנו מכירים את הארגונים ומי שמחלק בפועל הם המתנדבים המקומיים שלהם. אלה ארגונים שפעילים בעיקר ברשת, עם מספר טלפון לפניות ומי שרוצה גם מוזמן לפגישות ונשלחים אליו חומרים נוספים. המחלקה שלנו פועלת להצלה ממיסיון וכתות. בשנים האחרונות המיסיון פועל רבות גם ברשת, וצריך ליידע את הציבור כדי שיהיה ערני".

בתגובה, חילקו אנשי הארגון פלאיירים משלהם לצד פרסומים בנושא, בדבר "המגפה החדשה" ברוח משבר הקורונה. "המיסיונרים של הכתות הנוצריות מנצלים את משבר הקורונה כדי לפתות יהודים, קשישים, בודדים וקטינים, לנצל את מצוקתם ולשכנע אותם להמיר את דתם. אל תקנו את השקר הזה!", נכתב בין השאר מעל הסלוגן "יד לאחים – לא מוותרים על אף יהודי".  

יש לציין כי לדברי אברג'יל, מבחינת החוק הישראלי לא מדובר עבירה, משום שאין בעיה לחלק חומר בתיבות הדואר. בהקשר זה הוסיף כי "בעבר ניסינו לומר שיש בעיה שגם ילדים יכולים להוציא חומר משם, אבל תיבת הדואר היא ברשות ההורים".

עם זאת, מי שמשוכנע שמדובר בעבירה לכל דבר ועניין הוא הרב משה לחובר, מנהל המחלקה למאבק במיסיון ובכתות המיסטיות בארגון "לב לאחים", הנאבק בין השאר בהתבוללות ומלווה חוזרים בתשובה. "מדובר בהפצה מאסיבית וחסרת תקדים של המיסיונרים בנתניה, ולכן יש זעם גדול בקרב הציבור", אומר הרב לחובר. "החוק אומר שכאשר מפיצים חומר מיסיונרי שמגיע לקטינים, גם אם אין טובת הנאה, מדובר בעבירה על החוק. הנושא גורם נזק חמור ולצערי הרב יש כאלה שמושפעים, והרבה יהודים שהוטבלו לנצרות בגלל חומר תמים לכאורה שהגיע לתיבות הדואר שלהם. חובתן של הרשויות – העירייה והמשטרה, לעשות כל מאמץ על מנת לאתר את מפיצי החומר, למנוע את התופעה ואולי גם להעמיד את העבריינים לדין".