ניטור מי השפכים של נתניה  בדיקות קורונה במי הביוב של נתניה ניטור מי השפכים של נתניה 

שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין משרד הבריאות, אוניברסיטת בן גוריון ומי נתניה לביצוע בדיקות לניטור קורונה דרך מי השפכים בנתניה

ניטור מי השפכים של נתניה 

חברת מי נתניה, מתאגידי המים והביוב המובילים בארץ, שנבחרה על ידי רשות המים כתאגיד מצטיין, נבחרה על ידי משרד הבריאות להשתתף בפרויקט לאומי לניטור נגיף הקורונה בשפכים. מדובר בפרויקט של משרד הבריאות בשיתוף חוקרים מאוניברסיטת בן- גוריון, מהטכניון וחברת "קנדו".
 
פרויקט ניטור נגיף הקורונה במי השפכים, נועד לצורך זיהוי גיאוגרפי של מוקדי התפרצות פעילים, ובחלוף גל התחלואה הנוכחי לאפשר מתן התרעה מוקדמת על התחלת גלים עתידיים של המחלה.
 
במסגרת הפרויקט הותקנה מערכת חיישנים ברחבי העיר שמבצעת דגימה במערכת קווי השפכים באזורים שונים.
 
מערכת החיישנים, תדגום ותבחן לאורך זמן שינויים בנוכחות הנגיף. בשלב השני המערכת תפעל לזיהוי תחלואה באופן ממוקד יותר על פי אזורים ספציפיים בעיר עד לרמת הרחוב והשכונה. תהליך שיבוצע על עקרון זיהוי לפי התקדמות השפכים במערכת הביוב.
 
כבר בשלביו הראשונים של הפרויקט הוכח כי ניתן לזהות את נגיף הקורונה בשפכים בדגימות שנלקחו מאזורים שונים בארץ וקיימת התאמה טובה בין רמת הנגיף שאותרה בשפכים לבין רמת התחלואה באוכלוסייה. 
 
 "אנו שמחים לשתף פעולה עם פרויקט חשוב זה" אמר שחר חילאוי, מנכ"ל מי נתניה והוסיף "במי נתניה גאים לקחת חלק במאמצים השונים לסייע בקידום פתרונות להתמודדות יעילה יותר עם מגפת הקורונה, הן לטובת המאמץ הלאומי בכלל ולמען תושבי נתניה בפרט".