ארכיון | צילום: מד"א הגברת הראשונה של נתניה – הראשונה בדובאי ארכיון | צילום: מד"א

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הינה ראש העיר הראשונה שהגיעה לביקור בדובאי. "אני בטוחה שהשלום עם האמירויות יכול להביא איתו רווחה כלכלית לעיר", אמרה

חדשות מקומיות - הגברת הראשונה של נתניה – הראשונה בדובאי

ראש העיר עם פייסל בן סולטאן אל קזימי
Miriam Fierberg-ikar with Faisal Bin Sultan Al Qassimi

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, ערכה ביקור בזק בן חמישה ימים בדובאי בחופשת סוכות. פיירברג-איכר הוזמנה לדובאי על ידי אחת המשפחות המכובדות, אותה הכירה לפני מספר שנים בעת ביקור בארה"ב, ובמהלכם שמרה על קשר עם בתו של ראש המשפחה, השייחה בסמה. עם חתימת "הסכמי אברהם" (הסכם איחוד האמירויות-ישראל), הזמינה המשפחה את ראש העיר לביקור. "תחילה בדקנו אפשרות שהמכובדים יגיעו לישראל, אולם מאחר וישראל מדינה אדומה ואיחוד האמירויות מדינה ירוקה, המארחים העדיפו שאגיע אליהם והבטיחו שבהמשך יגיעו לביקור בנתניה. במהלך סוכות עזבתי את בעלי ומשפחתי והחלטתי לטוס לדובאי", אמרה ראש העיר. למרות שהביקור היה פרטי הוא עורר התעניינות רבה בקרב בכירים בדובאי שביקשו להיפגש עם ראש העיר.

הביקור הראשון נערך בביתם-ארמונם של משפחתה של ידידת ראש העיר, השייחה בסמה. "בפגישה שוחחנו על השלום ההיסטורי בין שתי המדינות ועל הפוטנציאל העצום לשיתופי פעולה בינינו. סיפרתי למארחיי שוב על העיר המדהימה שלנו, נתניה. למחרת, השייחה בסמה ואנוכי יצאנו לסייר באתר הסקי המפורסם 'סקי דובאי' שבו 600 טון של שלג מלאכותי".

ראש העיר עם פייסל בן סולטאן אל קזימי
Miriam Fierberg-ikar with Faisal Bin Sultan Al Qassimi

פגישה חשובה נוספת היתה בארמונו של סולטאן בן סוליים, ארמון שנמצא על אי מלאכותי אותו הוא עצמו תכנן ואליו הגיעה פיירברג-איכר באמצעות סירה. סולטאן בן סוליים הוא הבעלים של 60 נמלים בעולם והוא זה שתכנן את "איי התמרים" שהפכו לאחד הסמלים המסחריים של דובאי. "בפגישה בינינו סיפרתי לו על הארץ ועל העיר נתניה והצגתי בפניו את 13.5 הקילומטרים של חופי נתניה היפהפיים, הוא התרשם מאוד מרצועת החוף והבטיח כי יבקר בעירנו בהזדמנות הראשונה".

חדשות מקומיות - הגברת הראשונה של נתניה – הראשונה בדובאי

ראש העיר עם סולטאן בן סוליים
Miriam Fierberg-ikar with Sultan Bin Sulayem

פיירברג-איכר נפגשה עם שני מנהלי קרנות השקעה גדולות מדובאי, עבדול רחמאן אל מטאווי, מנכ"ל משרד החוץ ושיתופי פעולה בינלאומיים בדובאי וחבר הנהלת קרן ההשקעות דובאי וד"ר עלי חמדימאן, וכן עם מספר אנשי עסקים נוספים.
במהלך הפגישה, סיפר נציג אחת הקרנות שכבר נסגרה עסקה בשווי 100 מיליון שקלים עם אחת מחברות הביוטכולוגיה מנתניה שעוסקת בבדיקות דם.
בדובאי התעניינו בעיקר בתיירות ומלונאות, במוצרי ביוטכנולוגיה, ניהול כח אדם ועוד. "פגשתי מספר בעלי עסקים בדובאי ומאז אנחנו ממשיכים לשמור על קשר הדוק. עם חזרתי לארץ הנחיתי את אגף פיתוח עסקי והאגודה לעידוד התיירות נתניה להכין נתונים עבור משקיעים ולמפות את כל הזדמנויות ההשקעה בתחומים שונים בעיר על מנת שנוכל להיערך ככל שניתן לקראת שיתופי פעולה עתידיים". 

חדשות מקומיות - הגברת הראשונה של נתניה – הראשונה בדובאי

מימין: ד"ר עלי חמדימאן, ראש העיר ומר עבדולרחמאן ג'אנם אלמוטאווי
His Excellency Mr.Abdulrahman Ghanem A. Almutaiwee, Miriam Fierberg-ikar and Dr. Eli Hamadimann

חדשות מקומיות - הגברת הראשונה של נתניה – הראשונה בדובאי

ראש העיר ומר עבדולרחמאן ג'אנם אלמוטאווי
Miriam Fierberg-ikar and His Excellency Mr.Abdulrahman Ghanem A. Almutaiwee

עיר תאומה לנתניה

במסגרת ביקורה, ביקשה ראש העיר ממארחיה לפנות לגורמים הרלוונטיים בהצעה לכונן ברית ערים תאומות עם העיר נתניה. "נפגשתי עם מוחמד אל שמסי, תושב העיר ראס אל-ח'ימה, שהיא העיר שהוצעה על ידם, הצעה שנבדקת בימים אלה על ידי גורמי התיירות. חתימת ברית ערים תאומות תאפשר חילופי משלחות של תלמידים, סטודנטים, אנשי מחקר ורפואה ועוד.

בנוסף נפגשה פיירברג-איכר עם מר סולי וולף, ראש הקהילה היהודית בדובאי ועם הרב לוי דוכמן, שליח חב"ד בדובאי שאירח את פיירברג-איכר בסוכתו. "התרגשתי לפגוש את מנהיגי הקהילה היהודית בדובאי. רב הקהילה ואנוכי ביקרנו בסוכה של משפחה יהודית מתימן שחייה היו בסכנה וניצלה על ידי האמירויות, המשפחה גרה שם עד היום. הביקור מאוד ריגש אותי. כמו כן, בשיחות עם הרב דוכמן, הובטח לי לנסות ולצרף את נתניה לקרן חב"ד הפועלת בדובאי ותומכת בערים שונות בעולם".

האם היה לך קשה לטוס ולהשאיר את נתניה באמצע המלחמה במגיפת הקורונה?

ברור שהיה לי קשה, אבל הבנתי את החשיבות של להיות ראש העיר הראשונה מישראל שמבקרת בדובאי כדי לשים את נתניה על המפה. כמובן שבמהלך הביקור כולו המשכתי לנהל את המלחמה בקורונה והייתי בקשר רציף עם כל הגורמים בעירייה ובמשל"ט".

חדשות מקומיות - הגברת הראשונה של נתניה – הראשונה בדובאי

ראש העיר עם מר סולי וולף
Miriam Fierberg-ikar with Mr. Solly Wolf