צילום: רן אליהו  גאולה כהן פינת יהודה עמיחי צילום: רן אליהו 

מועצת העיר נתניה אישרה שורה של שמות רחובות חדשים בדגש על הנצחת נשים פורצות דרך

צילום: רן אליהו 

מועצת העיר נתניה אישרה שורה של שמות רחובות חדשים בעיר. 
על פי החלטה משותפת של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ושל יו"ר הוועדה, עו"ד בנימיני, שהתקבלה לפני כשבע שנים, שמה וועדת השמות דגש על הנצחת נשים פורצות דרך, במטרה לצמצם את הפער שבין מספר הרחובות, המבנים והאתרים שנקראו על שמם של גברים, ביחס להיקף המצומצם של נשים.

על פי המדיניות הזאת אושרה הנצחתה של סיימון וייל, ילידת ניס בצרפת, העיר התאומה של נתניה, ניצולת שואה, שכיהנה כשרה בממשלות צרפת ונבחרה להיות נשיאת הפרלמנט האירופי.

החלטה חשובה נוספת שהתקבלה נוגעת להנצחתה של גיבורת ישראל, מרסל ניניו, ששילמה מחיר יקר בהיותה חלק מ"נידוני קהיר", אשר שהתה בבית הסוהר המצרי במשך 14 שנה, בגין ריגול למען ישראל (פרשת "עסק הביש").

עוד הוחלט להנציח את חברת הכנסת, גאולה כהן וכן את פרחיה ששון, מי שנודעה כפילנתרופית, רבנית מלומדת ופעילה ציונית.

בכל הנוגע למישור הביטחוני הוחלט להמשיך במגמה של הנצחת ראשי המוסד והשב"כ, יצחק חופי, יצחק (איזי) דורות ועמוס מנור.

בתחום התרבות הוחלט להנציח את אחד מגדולי המשוררים העבריים, יהודה עמיחי, שזכה להכרה בינלאומית רחבה וספריו תורגמו לארבעים שפות שונות וכן את הצייר הסוריאלסטי היהודי מארק שאגאל.

במישור המקומי קיבלה הוועדה החלטה להנציח את ד"ר מרדכי א' גרינטל, בקריאת רחוב על שמו בשטח השכונה החדשה שצפוייה לקום באזור שנודע בשם לוותיקי העיר כ"הרי גרינטל". כמו כן החליטה הוועדה להנציח את יעקב (ג'קי) פדלון, בתוך מתנ"ס (מרכז קהילתי) במרכז או בצפון העיר, באופן שייוחד לנושאים עימם היה מזוהה–עיתונות, תרבות ומוסיקה.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "מאז כניסתי לתפקיד,שמתי לי למטרה להעצים נשים בכל דרך אפשרית, אם בבחירתן לתפקידי מפתח בעירייה ובין בהעצמת פעילותן ודרכן. נתניה נחשבת לחלוצה בתחום וכבר שיפרה את הנתונים באופן משמעותי ביחס לשאר הערים בישראל".

יו"ר הוועדה, חבר מועצת העיר, עו"ד אדיר בנימיני: "אנחנו ממשיכים במגמה להנציח דמויות ערכיות שתרמו לעיר, למדינה, לעם היהודי ולאנושות בכללותה, עם דגש מיוחד על אנשי אומנות ותרבות. אנו פועלים בכל הכוח להגדיל את כמות הרחובות והאתרים הנקראים על שם נשים. זו התפיסה שאני דוגל בה מאז שהתמנתי לתפקיד ובכוונתנו להמשיך במגמה זו".