סיור בבית חולים לניאדו  חבר הפרלמנט הצרפתי מר מאיר חביב סייר בבי"ח לניאדו סיור בבית חולים לניאדו 

חבר הפרלמנט הצרפתי מר מאיר חביב בסיור בבי"ח לניאדו: "שמחתי לראות מקרוב את העבודה הקלינית המעולה שבוצעה בשמונת החודשים האחרונים במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבי"ח לניאדו" 

סיור בבית חולים לניאדו 

חבר הפרלמנט הצרפתי, מר מאיר חביב הגיע לסיור בבי"ח לניאדו, מלווה ע"י חבר מועצת העיר נתניה מר אבי סלמה.

הנהלת לניאדו הציגו בפני האורחים את העשייה האינטנסיבית שבוצעה במחלקת טיפול נמרץ קורונה ומחלקת קורונה בשמונת החודשים האחרונים.

במהלך הסיור עלו סוגיות שונות הנוגעות לטיפול רפואי בקהילה הצרפתית תושבי נתניה והשרון , ובראש ובראשונה מכשול השפה. בלניאדו קיים פרוייקט יחודי ובו משתתפים עשרות מתנדבים, המבצעים עבודת תרגום מצרפתית לעברית, ומתווכים בין המטופלים לצוות הרפואי והסיעודי שאינו דובר את השפה. מיזם ההתנדבות הינו תוצאה של שת"פ מבורך בין צוות לניאדו, ארגון הגג של יוצאי צרפת בישראל - קעליטה ועיריית נתניה.

"הבעיה המרכזית היא של הדור המבוגר שלא מצליח להתגבר על לימוד השפה ולא יכול לתקשר עם הצוות הרפואי. התרגום והתיווך הם קריטיים להצלחת הטיפול הקליני" אמר מר אבי סלמה.

מר נדב חן, מנכ"ל לניאדו הציג בפני חבר הפרלמנט וחבר מועצת העיר את האתגרים הפיננסיים הכבדים איתם מתמודד בית החולים, כבית חולים ציבורי, המעניק שירות לכל הפונים אליו, אך לא זוכה לתקצוב ותמיכה בצורה שוויונית ממשרדי הממשלה. "העובדה שאנו נאלצים לצאת בקמפיין גיוס המונים עבור בניית מחלקת טיפול נמרץ חדשה בבית חולים שמשרת כחצי מליון תושבי מדינת ישראל, ללא השתתפות של ממשלת ישראל, מעידה יותר מכל על חוסר השוויון. בהקשר הזה ראוי לציין את העמידה של ראש העיר הגב' מרים פיירברג-איכר ומועצת העיר לימין בית החולים, דווקא בתקופה פיננסית מאתגרת עבורנו" אמר מנכ"ל לניאדו.

חבר הפרלמנט, מר מאיר חביב סיכם את הביקור "חברי הקהילה הצרפתית בנתניה והשרון סומכים עליכם ! אתם הצוות שברגעי חולי מצילים את חייהם ומטפלים במקצועיות ומסירות. אני מתרגש להיות פה ולראות איך בתוך שמונה חודשים הצלחתם להוריד דרמטית את ממוצע ימי האשפוז של המטופלים במחלקת קורונה, הודות ללמידה מהירה מאד של המחלה, על ידי הצוות הרפואי הנפלא בלניאדו. ציבור יוצאי צרפת מכיר תודה עמוקה לכל הצוות ולהנהלת בית החולים. אעמוד לימינכם בכל מה שאדרש"