אחד מבתי הכנסת שנפרצו השבוע  שני בתי כנסת נפרצו בנתניה אחד מבתי הכנסת שנפרצו השבוע 

שודדים חדרו לבתי הכנסת דרך חלון השירותים, גנבו כסף וגרמו נזק לרכוש. אמנון סעדון: "זה זעזוע. מקווים שהמשטרה תשים סוף לגל הפריצות בשכונה" 

אחד מבתי הכנסת שנפרצו השבוע 

גל הפריצות לאחרונה בשכונת פולג לא פסח גם על בתי הכנסת בשכונה. השבוע נפרצו בתי הכנסת "ישראל הצעיר" ברחוב הנורית (לציבור האשכנזי) ו"אם כל חי" ברחוב מוטה גור (לציבור הספרדי). קופות הצדקה נשדדו וכן נגרם נזק רב לרכוש, בכלל זה הטליתות והתפילין. עוד נודע כי השודדים חדרו למבנים דרך חלונות השירותים. משטרה הוזעקה למקום ונפתחה חקירה בנושא, כאשר באחד מבתי הכנסת ישנן מצלמות אבטחה. חשוב לציין כי לא מדובר בפעם הראשונה שמתבצעת עבירה בבתי התפילה ושני בתי הכנסת האמורים נפרצו לפני מספר שבועות.

"מדובר בזעזוע גדול, במיוחד כאשר מדובר במקומות מיוחדים וקדושים כמו בתי כנסת. גנבו כספים, גרמו נזק ועשו שם ברדק שלם", מספר הפעיל החברתי ותושב פולג, אמנון סעדון. "יש פה שמירה וכל הזמן רואים ניידות מסיירות בשכונה, אבל עדיין פורצים והתושבים מודאגים".

לאחרונה היה שותף סעדון להקמת משמר השכונה, כאשר במסגרת זו התאגדו 26 מתנדבים שיתגברו את השמירה בעזרת ניידת של השיטור העירוני שיפעילו עצמאית. "מדובר בעזרה נוספת למערך האבטחה בתקווה לייצר הרתעה", מסכם סעדון. "נעזור בכל מה שאפשר ואנחנו מקווים שבסופו של דבר המשטרה תשים סוף לגל הפריצות בשכונה".