סגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל   הקורקינטים החשמליים בדרך לנתניה סגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל  

סגן ומ"מ ראש העירייה, אלי דלל, מקדם יוזמה לשימוש שיתופי בכלי הירוק בעיר, בכלל זה דגש על בטיחות, מיגון ורישוי. "יש לקורקינט הרבה מאוד יתרונות", הוא אומר ומוסיף: "כמובן שיש גם בעיות, אבל נפתור אותן" 

סגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל  

בשורה משמחת לציבור הרוכבים בכלל וחובבי הקורקינט בפרט. עיריית נתניה מקדמת יוזמה לשימוש בקורקינטים חשמליים ברחבי העיר, וצפויה לפרסם בקרוב אפשרות למתן רישיונות הפעלה עבור חברות שיעמדו בדרישות העירייה ורישוי עסקים.

מי שאחראי על היוזמה הוא סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל, הידוע באהבתו הגדולה לרכיבה. "מעבר לאהבתי לתחום הרכיבה, אני מסתכל על הנושא בצורה רחבה יותר", אומר דלל בשיחה עם "נתניה נט". "בעשור הקרוב צפויות להיבנות בנתניה למעלה מ-20 אלף יחידות דיור. בהתאם, צפויה המדינה לצמצם את כל מה שקשור לחניות. אנשים יסעו הרבה פחות ברכבים פרטיים וצריך לתת לזה מענה ולמצוא פתרונות".

אותם פתרונות, לדברי דלל, קשורים לקידום נושא "מהיר לעיר", במסגרתו ישולבו אוטובוסים חשמליים וכן נת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) באורך של כ-100 ק"מ. לצדם, צפויים לקום למעלה מ-50 ק"מ של שבילים ייעודיים לאופניים וקורקינטים חשמליים עם תשתית מתאימה. "מדובר בכלי ירוק שלא מזהם, והרעיון הוא לקדם את השימוש בו באופן שיתופי", מסביר דלל. "האוטובוסים לא מגיעים לכל נקודה, והתושבים יוכלו לשכור אותם בירידה מהתחנה ולהגיע למחוז חפצם, כך גם לגבי הרכבת. לא יצטרכו לסחוב את הקורקינט לכל מקום והוא לא יהווה נטל".

במקביל, ברור לדלל שיש בנושא לא מעט בעיות, בהן של נוער שעלול להשתולל ברחובות עם הקורקינט, תאונות והיעדר תשתיות מספקות. "נכון שיש בעיות, אבל נפתור אותן ולא צריך לפחד מהן", הוא אומר. "נשים דגש על נושא של בטיחות וחבישת קסדה תהיה בגדר חובה. נקיים הסברה רחבה ולכל קורקינט תהיה לוחית רישוי כך שזהות הרוכבים תהיה ידועה". השבוע צפוי דלל להיוועד בנושא עם הנהגת ההורים העירונית כדי לשמוע מה היו רוצים, וגם מה לא. "בסופו של דבר מדובר בכלי קיים וייעשה בו שימוש", הוא מסכם. "להערכתי תוך שנתיים-שלוש נוכל לראות תוצאות בשטח".