ארכיון | צילום: עיריית נתניה שבת מורשת: מוזיאון בית הבאר בנתניה נפתח בשבת ארכיון | צילום: עיריית נתניה

שר התרבות והספורט יזם פתיחה של מספר אתרי מורשת בשבת ללא תשלום, ובמסגרת ההיערכות הותקנו במקום שעוני שבת והופקו משחקי ריצפה לכל המשפחה. מנהלת המוזיאון, תמי בן בסט: "יוזמה מבורכת ומרגשת. המוני מבקרים מצביעים ברגליים". נורית קרטן: "כאשר יש רצון טוב, ניתן למצוא את הדרך" 

ארכיון | צילום: עיריית נתניה

תושבי נתניה שאינם שומרים שבת יכולים לחייך בחודש האחרון חיוך רחב, בעקבות פתיחתו של מוזיאון בית הבאר בשבתות. במסגרת יוזמה של שר התרבות והספורט, חילי טרופר, נפתחו אתרי מורשת במספר מקומות בארץ בימי שבת, זאת ללא תשלום וללא חילול שבת, ובהם כאמור בית הבאר.

מדובר באתר מורשת ייחודי המספר את סיפור הקמתה של העיר נתניה מראשיתה, כמו גם את סיפור חוות "פרדס הגדוד", שבית הבאר הנו שריד ממנה. השם ניתן למוזיאון בשל הבאר העמוקה המסתתרת בתוך המבנה, הכוללת משאבות מים מתחילת המאה הקודמת. כמו כן, במקום נמצאים חפצים ותמונות מראשית נתניה, לצד סיפורי מייסדים.

בעקבות היוזמה, המוזיאון מבית רגעים - העמותה לחינוך בלתי פורמלי, נערך כראוי לפתיחת המקום בשבתות, ובמסגרת זו הותקנו שעוני שבת והופקו משחקי ריצפה המתאימים לכל המשפחה.

"זאת בהחלט יוזמה מבורכת ומרגשת. אנחנו פתוחים כבר ארבע שבתות והמוני מבקרים מצביעים ברגליים ומגיעים בקבוצות בהתאם להנחיות הקורונה וברישום מראש", אומרת מנהלת המוזיאון, תמי בן בסט. "כיף לראות את המוזיאון והחצר מלאים במשפחות גם בשבתות, ואת הילדים נהנים, מבלים וסופגים היסטוריה ומורשת".

"אני מברכת על פתיחת בית הבאר לפעילות קהילתית בשבתות ובחגים. חסרים מאוד מקומות כאלה אצלנו, בצפון העיר בעיקר", מוסיפה נורית קרטן, פעילה חברתית-קהילתית למען שיפור איכות החיים והסביבה. "מדובר במקום חינוכי וערכי, שמהווה שריד לתחילת ההתיישבות בנתניה ובאביחיל. כמו כן, חייבת לציין את פעילותה הבלתי נלאית של תמי, מנהלת המקום, שיוזמת כל הזמן פעילויות אטרקטיביות ומעשירות לקהילה – לאוכלוסייה בכלל ולילדים ונוער בפרט. בשנת 2021, עם כל קידמה וההתקדמות, אין שום סיבה שמקום כזה לא יפעל לטובת כלל הציבור. זה רק מוכיח שכאשר יש רצון טוב, ניתן למצוא את הדרך. אני מאוד מקווה שכעת, העמותה לחינוך בלתי פורמלי תיזום פעילויות גם במרכז הקהילתי החדש בסוקולוב, ללא חילול שבת".