מרכז קהילתי צפון העיר "יכול להיות שהקורונה מתחילה לעבוד רק מהצהריים?" מרכז קהילתי צפון העיר

תושבים בשכונות בצפון נתניה הביעו פליאה על כך שהמרכזים הקהילתיים של העמותה לחינוך בלתי פורמלי באזור מגוריהם עדיין סגורים, זאת למרות פעילות של גופים אחרים בשעות הבוקר לצד פתיחת המתנ"סים ברחבי העיר והחזרה ההדרגתית לשגרה. מנכ"ל העמותה, משה קרייזלר: "למרות הרצון הטבעי העז לחזור לשגרת החוגים, איננו יכולים לקיימם עד להחלטה ממשלתית שתתיר את הפעילות" 

מרכז קהילתי צפון העיר 

בשבועות האחרונים נעשים ניסיונות רבים להשיב את האוכלוסייה לשגרת חיים נורמלית. לצד המשק, ישנה חשיבות לא פחותה לפעילות הקהילתית, ומתנ"סים רבים ברחבי נתניה פתחו את שעריהם מחדש, בהתאם למגבלות הקורונה. אלא שבקרב תושבים בשכונות בצפון נתניה ישנה אכזבה מההתנהלות בנושא, וכמה מהם הביעו פליאה על כך שהמרכזים הקהילתיים של העמותה לחינוך בלתי פורמלי בצפון העיר עדיין סגורים. זאת, מרות שבשעות הבוקר מתקיימות פעילויות של גופים אחרים, בין השאר במרכזים בשיכון מזרחי ובסוקולוב. "ממש לא ברור לנו מדוע המרכזים של העמותה סגורים בשעות הבוקר ולא מתקיימת בהם כל פעילות", תמהו תושבים. "יכול להיות שהקורונה מתחילה לעבוד רק מהצהריים?".

מנכ"ל העמותה לחינוך בלתי פורמלי, משה קרייזלר, מסר בתגובה: "על פי המתווה בהחלטת הממשלה ומשרד הבריאות עדיין חל איסור על קיום פעילות חוגית במרכזים הקהילתיים. אשר על כן, למרות הרצון הטבעי העז לחזור לשגרת החוגים, איננו יכולים לקיימם עד להחלטה ממשלתית שתתיר את הפעילות. במרכזים הקהילתיים במזרחי ובסוקולוב פועלים בשעות הבוקר מרכזים חברתיים לקשיש, ופעילות זו הותרה ע"י ממשלת ישראל. אנו מצפים עם "היד על הדופק" וברגע שרק יתאפשר נהיה ערוכים לפתיחה מידית".