רשות המיסים | צילום: נתניה נט  לא הגיש דוחו"ת בסך כ-10 מיליון שקלים רשות המיסים | צילום: נתניה נט

13 חודשי מאסר הוטלו על בעל ארבע חברות מענף המזון בגין אי הגשת דו"חות במועד.  שותפו לניהול אחת מהחברות הורשע גם הוא במסגרת הפרשייה 

בניין רשות המיסים | צילום: נתניה נט

בעלים של ארבע חברות מענף המזון והמסחר הסיטונאי הורשע יחד עם שותפו, בעבירות של אי הגשת דו"חות במחזורי עסקאות כוללים של מעל 9.6 מיליון שקלים.
כבוד השופטת סגנית הנשיאה טל אוסטפלד נאוי מבית משפט השלום בנתניה, גזרה 13 חודשי מאסר בפועל על הבעלים וכן 6 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות על שותפו. 

מכתב האישום עולה כי בעל חברת המזון, תושב אבן יהודה, מנהל ארבע חברות העוסקות בענף המזון והמסחר הסיטונאי. כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בנתניה בגין 8 עבירות של אי הגשת דו"חות החברות בבעלותו בין השנים 2007-2012. מחזורי העסקאות בשנים הרלוונטיות עמדו על עסקאות בסך כולל המגיע כמעט ל- 10 מיליון שקלם. על פי כתב האישום העבירות בוצעו תוך תכנון ותחכום, ניצל אנשים תמימים, ולא נעשה כל מאמץ להסיר את המחדלים, שלא הוסרו עד היום. לחובתו של בעלי החברה עבר פלילי עשיר הכולל אף ביצוע עבירות דומות, והוא ריצה בעברו עונשי מאסר לתקופות שונות. הנאשם הודה בעובדות כתב האישום והורשע על פי הודאתו.

בכתב האישום הואשם גם שותפו לניהול אחת מהחברות, תושב חדרה, אשר הואשם בביצוע 6 עבירות של אי הגשת דוחות החברה ואי הגשת דוחות אישיים בין השנים 2009-2011. מחזורי העסקאות בשנים הרלוונטיות עמדו על סך של כ- 5 מיליון שקלים. גם לחובתו שתי הרשעות בפלילים בגין ביצוע ריבוי עבירות, בגינן ריצה עונש מאסר בפועל לתקופה של 18 חודשים. שמחון הודה בעובדות כתב האישום והורשע על פי הודאתו.

בית משפט השלום בנתניה גזר עליו עונש מאסר בפועל לתקופה של 13 חודשים, 8 חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 25 אלף ₪ והתחייבות בגובה 100,000 ₪. על שותפו  גזר בית המשפט 6 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות, 8 חודשים מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 7,500 ₪ והתחייבות בגובה 25,000 ₪.