טובה דולב החינוך בנתניה. תמונת מצב שבועיים לפני תחילת הלימודים טובה דולב

למרות שנתניה עיר אדומה, מוסדות הלימוד בציבור החרדי מוגדרים כמוכרים שאינם רשמיים, ועל כן אינם כפופים למינהל חינוך והחלו ללמוד השבוע עם מסכות בשיעורים, אך לא בהפסקות. ומה עם הציבור החילוני? עדיין ממתין. ראש מינהל חינוך, טובה דולב: "נפעל על פי ההנחיות" 

ראש מינהל חינך טובה דולב

הסוגיה הבוערת של פתיחת שנת הלימודים ממשיכה לעמוד על סדר היום, ובנתניה, כמו גם בערים אחרות, ממשיכים להמתין להחלטות הממשלה ומשרד החינוך בנושא כדי להיערך בהתאם.

הלימודים במוסדות החינוך החרדים התחילו בתחילת השבוע, כשעל פי המתווה התלמידים עוטים מסכות במהלך השיעורים ב"חדר", אך הם מסירים אותן במהלך ההפסקות – מה שכמובן מגדיל משמעותית את סכנת ההדבקה. אגב, האמור נכון ללימודי הבנים, בעוד לימודי הבנות באולפנה צפויים להתחיל ב-1 בספטמבר. במינהל החינוך בנתניה הדגישו כי מוסדות החינוך החרדיים הנם תחת ההגדרה מוכרים שאינם רשמיים, ועל כן המינהל לא קיבל כל פנייה בעניינם.

ומה באשר לציבור החילוני בעיר שממתין לראות מה יעלה בגורל השנה הנוכחית? הנתונים לא ממש מעודדים, ונכון להיום (שישי) נתניה מוגדרת כעיר אדומה עם ציון רמזור 8, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 8% ומספר החולים הפעילים עומד על 2,364 – נמוך מעט מתל אביב (2,627),  מעל ראשון לציון (1,437) וירושלים (1,391).

"גם בממשלה עדיין מתווכחים, אבל כמובן שנפעל על פי ההנחיות", מעדכנת ראש מינהל חינוך בנתניה, טובה דולב, אך לא נשמעת אופטימית לגבי האפשרות ששנת הלימודים תיפתח במועדה. "אם המצב יישאר כמו שהוא בנתניה, עם מספר החולים השני בארץ, ברור שאין טעם להתחיל את שנת הלימודים, כי מיד ייסגרו בתי ספר. אם אתה שואל לדעתי, צריך לדחות את פתיחת השנה ולוותר על מספר הימים הבודדים בספטמבר, אבל מנגד ללמוד בחודש יולי הבא, בתקווה שעד אז לא תהיה קורונה".