צילום: ארכיון שיפורים בתכנית המתאר הכוללנית לנתניה - נת/2035 צילום: ארכיון

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה בישיבתה ביום שני השבוע ביצוע שיפורים דרמטיים בתכנית המתאר הכוללנית של נתניה (נת/2035)

צילום | ארכיון 

תוכנית המתאר הומלצה לראשונה בשנת 2014, כאשר מהנדס העיר שהחל לקדם אותה היה פול ויטל ולאחריו המשיך בהובלתה, האדריכל אבנר אקרמן. התוכנית הומלצה פה אחד בוועדה המקומית בישיבה שהתקיימה במהלך 2014 מתוך הסתמכות על שני מהנדסי העיר.
בישיבה השתתפו בין השאר עופר אורנשטיין, אדיר בנימיני, ענת לביא, הרצל קרן, חגי חדד, אלי דלל ,שירי חגואל, דניאל בשארי ועוד.
לימים בשנת 2017 אושרה התוכנית גם בוועדה המחוזית.
יש לציןן כי הצוות המקצועי שתכנן את התוכנית בראשות משרד "יער אדריכלים" שהינו משרד מוביל ומוערך וכולל צוות מתכננים ויועצים מקצועי ונרחב.

כאמור, מתוך מטרה לעדכן את התוכנית לאחר 11 שנים מאז שיצאה לדרך, הוחלט בישיבת הוועדה המקומית אמש על ביצוע שינויים ועדכונים שונים, כולל הורדת סימוני תחנות מעבר לאשפה במגרש 290 (שנכללו בתוכנית מלפני 11 שנים) תוך הפיכתו של מחצית מתא השטח למטרת נופש ופנאי. כמו כן בוטלה כליל האפשרות להפוך את המתחם לאיזור לטיפול באשפה (על אף שהמתחם מרוחק מאוד משכונת נאות גנים).
זאת ועוד - במחצית השטח שנותר אושרו שימושים הנדסיים כולל תחנת קצה לתחבורה ציבורית ומתקן סגור וקטן, פניאומטי, שישרת את שכונת "צמרות" הצמודה (מזרחית לשכונת נאות גנים).
בנוסף אושר בישיבה גם עדכון לבניה לגובה באיזורים שונים כדי להימנע מבניית "רכבות", עדכון והוספה של אזורי התחדשות עירונית, שוברי גלים ועוד.
שיפורים אלה יובאו לדיון בוועדה המחוזית, במסגרת התנגדות שתגיש הועדה המקומית.