בית ספר אלדד נתניה  "אנחנו לא מוכנים לוותר על מסע ישראלי" בית ספר אלדד נתניה 

תלמידי כיתות י"ב בבית ספר אלדד הציבו אולטימטום להנהלת בית הספר - החזרת "מסע ישראלי" או המשך השביתה. המשנה לראש עיריית נתניה אהרון אורגד "לא צריך להעניש עוד את תלמידי י״ב שבשנה הבאה יהיו כבר חיילים"

בית ספר אלדד נתניה 

ביום שני התקיימה פגישה בין הנהלת בית הספר לבין נציגי התלמידים וההורים בבית ספר אלדד בנתניה. התלמידים הסכימו להשהות את השביתה עד ה-21.10 על מנת שבית הספר ימצא פתרון לקיום "מסע ישראלי".

בפגישה נאמר כי בית הספר פועל מול עיריית נתניה ומשרד החינוך על מנת לנסות ולסייע לתלמידים ואף הוצע פתרון של הוספת יום לטיול השנתי המתוכנן השנה, אולם התלמידים מסרבים וטוענים שהמסע הערכי לו ציפו בכיליון עיניים חשוב יותר מהוספת יום לטיול. "מדוע עיריית נתניה לא מקיימת מתווה מסודר לטיולים, יחד עם חברת בראשית שאחראית על הוצאת התלמידים למסע" אמרה לנתניה נט יפית חבקוק, חברת וועד ההורים בכיתות י"ב והוסיפה "הסכמנו להמתין עד ה- 21.10 על מנת לתת לבית הספר אפשרות למצוא פתרון לתלמידים. אנחנו לא מוכנים לוותר על המסע הישראלי,, זאת ליבת החינוך: ללמוד דרך הרגליים, לאסוף חוויות, להפוך לאזרחים שאוהבים את המדינה"

חבר הכנסת סימון דוידסון ממפלגת יש עתיד ותושב נתניה, מנסה לסייע בנושא מול משרד החינוך. מלשכתו נמסר "לשכת שרת החינוך נענתה לבקשתו של ח״כ סימון דוידסון לבדוק את האפשרות של יציאת תלמידי יב למסע ישראלי והנושא נמצא בתהליכים חיוביים".

תגובת אהרון אורגד המשנה לראש העיר ויו״ר ועדת החינוך

מסע ישראלי הוא מיזם ערכי מהמעלה הראשונה שבעיניי חשוב לא פחות אם לא יותר מהלימודים היומיומיים. אני חייב לומר שאני גאה בתלמידים שלאחר שלא נותרה להם ברירה שבתו על עניין ערכי ואני אומר זאת לזכות החינוך של הוריהם ולזכות המוסד שבו הם רוכשים ערכים.

מדי שנה התלמידים מחכים למסע הזה המשלב ידיעת הארץ ברגליים, ציונות, גיבוש, כל הערכים שאנו מחנכים לאורם.
הבן שלי תלמיד כיתה י״ב ואני מכיר את הנושא גם כאבא. הילדים מאוכזבים מאוד מהעובדה שנמנע מהם לצאת למסע הישראלי וכך גם ההורים.
ההחלטה היא של משרד החינוך ולכן אני קורא לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון ולמנכ״ל המשרד יגאל סלוביק, שהוא תושב נתניה, להידרש לנושא בדחיפות ולמצוא פיתרון. אני שמח שהנהלת ביה״ס מעוניינת ופועלת אף היא למציאת פתרון. הקורונה מספיק פגעה במהלך התקין של הלימודים בשנה שעברה. לא צריך להעניש עוד את תלמידי י״ב שבשנה הבאה יהיו כבר חיילים, אלא להיפך, לעשות הכל שייצאו למסע הישראלי שכולם מהללים את תוכנו ויהיה להם זיכרון טוב ומשמעותי מתקופת לימודיהם״.

תגובת משרד החינוך

ממשרד החינוך נמסר כי כיתות י"ב שיוצאות ל"מסע ישראלי" השנה עושות זאת מתקציב בית הספר ולא מתקציב משרד החינוך וכי יש כיתות י"ב שיצאו בשנה שעברה, למרות הקורונה, זאת מתקציב משרד החינך, אולם לא קיים לכך תקציב השנה. "בהתאם לתנאי המכרז ותקצובו, מסע ישראלי מיועד לתלמידי כתות י"א בלבד ולא לתלמידי כתות י"ב. עוד יצוין כי בשל ביקוש גדול של כתות י"א לתוכנית בכל רחבי הארץ, המשרד מפעיל את התוכנית בבתי ספר שונים בהתאם לקריטריונים מוגדרים ואין שום התחייבות להפעיל את התוכנית בכל שנה בבית ספר כזה או אחר"

מעיריית נתניה טרם התקבלה תגובה.