המלצה לשינוי גבולות חבצלת  בהחלטת שרת הפנים - מתחם חבצלת עובר לנתניה המלצה לשינוי גבולות חבצלת 

שרת הפנים, איילת שקד חתמה על החלטה לפיה מתחם חבצלת יעבור מתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק חפר לתחום השיפוט של עיריית נתניה. המועצה האזורית עמק חפר מתנגדת להחלטה 

המלצה לשינוי גבולות חבצלת 

שרת הפנים, איילת שקד חתמה ביום חמישי האחרון על החלטת ועדת הגבולות, שלפיה מתחם חבצלת יעבור מתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק חפר לתחום השיפוט של עיריית נתניה.

קידומה של התוכנית תתאפשר באמצעות מימוש הסכם הגג שנחתם בין עירית נתניה לרשות מקרקעי ישראל. כמו כן - תכנון התשתיות לשכונה החדשה כבר החל, והיא צפויה לכלול גם מערכות פניאומטיות בטכנולוגיה מתקדמת לפינוי אשפה, שבילי אופנים, חיבורים לים ונתיבי תחבורה ציבורית.

ביצוע תשתיות התוכנית יבוצע על ידי החברה הכלכלית של נתניה - חל"ת. 

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "מדובר בהחלטה חשובה ומבורכת לעיר. במרכזה של התוכנית מתוכנן חיבור חדש של נתניה לכביש החוף דרך מחלף חבצלת שיוקם במקביל להקמת השכונה החדשה שתכלול כ- 2,800 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר נלווים, דיור מוגן והיקף רחב של שטחים ציבוריים. הציר יחבר גם את מתחם עין התכלת השכן, שכונת עין התכלת וחוף בלו ביי."

המועצה האזורית עמק חפר מתנגדת להחלטה, תערער כנגדה ותפעל בצעדים משפטיים נוספים "המועצה במאבקים משפטיים ובוועדות התכנון, הצליחה להפחית מאוד את התוכנית המקורית שהוגשה, לצמצם את השפעתה הסביבתית ולשמר שטחי טבע החשובים למרחב הכפרי ולעיר כאחד".
"לאחר משא ומתן עיקש וממושך שניהלו המועצה והיישובים אביחיל, חבצלת השרון, צוקי ים ושושנת העמקים מול מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל, הושגה הסכמה שלפיה יצומצם מספר יחידות הדיור ל-2,800 יחידות דיור בלבד בשכונה החדשה.
זאת במקום 5,000 יחידות הדיור שהמדינה דרשה להקים בשכונה".