אילוסטרציה | צילום: סיון נצח  "מקווים שלא נצטרך להכריז על סכסוך עבודה" אילוסטרציה | צילום: סיון נצח 

בהסתדרות מתקשים להבין את כוונת העירייה להוציא סייעות להשתלמות באילת על חשבון ימי לימודים ללא פתרון הולם. יו"ר סניף נתניה והשרון בהסתדרות המורים, עליזה מדינה: "גננת עלולה להיתבע אם תעבוד בסיוע כוח לא מיומן. אנחנו חייבים לשמור על הגננות שלנו" 

אילוסטרציה | צילום: סיון נצח 

מצוקת הסייעות והגננות בגני הילדים אינה דבר חדש, אך בהסתדרות נחושים לעשות ככל שביכולתם על מנת לשמור על העובדים. בעקבות כוונה של עיריית נתניה להוציא בחודש הבא סייעות להשתלמות בת ארבעה ימים רצופים על חשבון ימי לימודים, זאת ללא דאגה לחלופות מתאימות, מאיימת ההסתדרות בסכסוך עבודה. יש לציין כי בעקבות המחסור בסייעות שובשו הלימודים בכ-10 גנים בנתניה מאז תחילת שנת הלימודים.

"לצערי המחסור בגננות וסייעות הפך לבעיה ארצית, זה לא מקרי ומדובר בכרוניקה ידועה מראש", אומרת יו"ר סניף נתניה והשרון בהסתדרות המורים, עליזה מדינה, בשיחה עם "נתניה נט". "מי שבוחרת להיות גננת רוצה לחנך את דור העתיד. היא לומדת ארבע שנים, עושה סטאז' והשתלמויות ומגיעה עם המון מוטיבציה, אבל אז צריכה להתמודד עם שכר נמוך ומטלות רבות שעיקרן אינו חינוך. הסייעות מתחלפות וישנן כאלה ללא ניסיון והכשרה מתאימה. במצב הזה הגננת עלולה להיחשף לאחריות פלילית ולהיתבע אם תעבוד בסיוע כוח לא מיומן".

למצב הזה נוספה כאמור הסיטואציה בה העירייה צפויה להוציא את הסייעות בשלושה מחזורים להשתלמות באילת לאחר חג החנוכה, במהלך החודשים דצמבר-ינואר. "לא יכולה להיות סיטואציה בה גננת תישאר בגן עם מישהי שלא מכירה את העבודה ובכל רגע תצטרך להסביר לה מה לעשות", מחדדת מדינה. "גננות ומורות לא יוצאות להשתלמות באמצע השנה, וכך אנחנו מצפים שיהיה גם עם הסייעות. לפני שנתיים סוכם עם העירייה שסייעות ייצאו להשתלמות רק יומיים בשבוע, או במהלך החופשים המקובלים. אי אפשר להיטיב עם עובד אבל בדרך לפגוע בעובד אחר".

בהקשר זה, מדינה נמצאת בקשר הן עם מינהל חינוך והן עם הפיקוח. "אני מאוד מקווה שהעירייה תמצא פתרון הולם לבעיה כדי שלא נצטרך להכריז על סכסוך עבודה. הבעיה הזו לא רק בנתניה ואנחנו חייבים לשמור על הגננות שלנו".

מעיריית נתניה לא התקבלה תגובה.