בית ספר יונתן ליקויי בטיחות חמורים התגלו בבית הספר יונתן בנתניה בית ספר יונתן

הורים מודאגים מתריעים כבר תקופה ארוכה מאולם ספורט ישן, לא בטיחותי ואף מסוכן בבית הספר, ולדאבונם חרף פניות לעירייה טרם נעשה דבר. מירב רודה, אם לתלמיד בבית הספר: "אולם הספורט של ילדינו נראה מזה שנים רבות כמו מחסן רעוע"

בית ספר יונתן 

לא שקט בבית הספר היסודי יונתן בנתניה. כבר תקופה ארוכה שאולם הספורט בבית הספר מהווה סכנה מוחשית לבאים בשעריו, והורים מודאגים מספרים על מבנה ישן ורעוע שסובל מהזנחה חריפה – בין השאר עובש, פתחי אוורור לא תקינים, סדקים ברצפה ותקרה נמוכה מדי. לדאבונם של ההורים, חרף פניות חוזרות ונשנות לעירייה על מנת לפעול בנושא, האולם נותר כשהיה.
"עירייה יקרה, כך נראה אולם הספורט של הילדים בבית ספר יונתן מזה זמן רב! אולם ספורט לא תקין ולא בטיחותי בעליל! ישן, רעוע ובעל ליקויים בטיחותיים רבים אשר מהווים ממש הזנחה פושעת!", כתבה מירב רודה, שבנה לומד במוסד החינוכי, בפוסט נוקב שפרסמה.

עוד פירטה בפוסט כי "עמודים תומכים מיותרים ומסוכנים למשחק באמצע האולם, תקרה נמוכה מדי שצריך להגביה, במה מיותרת שמשמשת לאחסון במקום לשימוש הילדים, עובש נוראי, פתחי אוורור לא תקינים שמקשים מאוד על נשימת הילדים וילדים אסתמטיים, אין הנגשה לנכים, מזגנים ישנים שהוחלפו לפני 8 שנים ואף יותר! סדקים בקירות וברצפה! חשוב להדגיש כי הייתה הבטחה לחידוש האולם, אך עד ליום זה לא נעשה דבר .נודה בכל לשון של בקשה כי עיריית נתניה תטפל אחת ולתמיד באולם הספורט של הילדים בבית ספר יונתן ויפה שעה אחת קודם!"
רודה פועלת בנושא בשיתוף פעולה עם הורה נוסף, עומר שחר, ששתי בנותיו לומדות ביונתן. "אנו רוצים להדגיש כי נושא אולם הספורט בבית הספר יונתן הועלה פעמים רבות בעבר מול גורמים שונים בעירייה. מדובר באולם ישן ורעוע שכבר המון זמן אינו יכול לתת מענה לכ-600 ילדים הפוקדים את בית הספר", מסרו השניים בשיחה עם "נתניה נט". במרץ 2018 אף ביקרה בבית הספר ראש העיר, הגברת מרים פיירברג-איכר, סיירה באולם הספורט, נחרדה ממצבו והבטיחה כי תטפל בנושא".
ההורים המודאגים הוסיפו כי בהמשך התקבלה פנייה מהעירייה עם בחירה באחת משתי אופציות: הקמת אולם ספורט חדש שיהיה פתוח לציבור על חלק ממגרש הספורט, או שיפוץ ובנייה מחדש של האולם הקיים – כאשר האופציה השנייה נבחרה בסופו של דבר. עם זאת, סיפרו השניים כי "עד ליום זה לא נעשה דבר ואולם הספורט של ילדינו נראה מזה שנים רבות כמו מחסן רעוע".

לצד הפוסטים הזועמים על התנהלות העירייה, פנו ההורים בשיתוף רז משולם מוועד מרכז העיר, למנהל אגף הספורט, מוטי שעיבי, וממנו נמסר להם בתגובה כי "מצב האולם מוכר לנו. שיפוץ האולם נמצא אצלנו בתוכניות העבודה לשנת 2022. כשיאושר התקציב נצא לביצוע".
"תשובה זו איננה מספקת אותנו ואנו דורשים לראות תכנית עבודה ותקציב ידוע מראש עבור שיפוץ ובנייה מחדש של אולם הספורט בבית ספר יונתן", מסכמים שחר ורודה. "אנחנו לא מוכנים לשיפוץ קוסמטי בלבד, אלא דורשים שיפוץ ובנייה מחדש של האולם, בדיוק כפי שהובטח לנו. זאת על מנת שילדינו יוכלו סוף כל סוף ליהנות מאולם ספורט בטיחותי וראוי".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה

"שיפוץ האולם נמצא בתוכניות העבודה לשנת 2022. מיד עם אישור התקציב על ידי מועצת העיר נצא לביצוע.
נדגיש כי על פי הצעת התקציב, בשנת 2022 יושקעו במוסדות תרבות וספורט 68 מיליון שקל לטובת הקמת אולמות ספורט בבתי ספר, הקמת אולם רב תכליתי ושדרוג מתקנים."