הדמית המת"צ המתוכנן  מתנגדים לכביש החדש ומצילים את ביצת פולג הדמית המת"צ המתוכנן 

רשות הטבע והגנים קוראת לתושבי האזור להצטרף למאבק להצלת ביצת פולג  

הדמית המת"צ המתוכנן 

במסגרת תת"ל 65 - תוכנית להכפלת מסילות הרכבת, מקודם לאורך המסילה המתוכננת כביש חדש שאמור לשמש כמסלול תחבורה ציבורית (מת"צ) מנתניה עד שפיים, מזרחית למסילת הרכבת. הכביש עתיד לעבור באזור אקולוגי ייחודי: שטח ההצפה של נחל פולג, היוצר את "ביצת הפולג" – בית גידול מימי ונדיר בישראל, המשמר מאות מיני חי וצומח, חלקם בסכנת הכחדה. זוהי ריאה ירוקה ושוקקת חיים עבור תושבי האזור - ומוקד אהוב למטיילים מכל רחבי הארץ.

מתנדבים ותושבים של המועצה האזורית חוף השרון ומדריכים של רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע יפגשו את הציבור בעמדות הסברה שיפעלו בין השעות 10:00 ל- 15:00 ביום שבת הקרוב 5.2. עמדות ההסברה ימוקמו במרכז המסחרי יקום ובחניון קק"ל בביצת הפולג. 

ברשות הטבע והגנים טוענים כי לאחר בדיקה מעמיקה שערך פרופ' אמריטוס אבישי פולוס מהטכניון, מסלול זה מיותר ואינו נחוץ. אין ולא קיים בארץ ובעולם כביש בין עירוני שנועד להעביר תחבורה ציבורית בלבד. בנוסף קבע הדוח כי רמת השירות התחבורתית לאחר סיום פרוייקט הנתיבים המתחלפים בכביש 2 צפויה להיות טובה בתווך של 20 שנה קדימה לפחות.
לכן מבקשים ברשות הטבע והגנים להסיר את פרויקט הכביש מהתכנית להכפלת מסילות החוף ובמסגרת תכנונית נפרדת לבחון את קידום המת"צ תוך בחינת חלופות ובחינתן בצורה ראויה. 

רועי שטראוס מנהל מרחב השרון ברשות הטבע והגנים ״אנו מברכים על תת"ל 65 הכפלת מסילת הברזל מחיפה לשפיים, ועל חשיבותה של התחבורה הציבורית בישראל

יחד עם זאת, למת"צ(מסלול תחבורה ציבורית) שהוסף בשלבים מאוחרים של התת"ל ללא הצגת חלופות נאותות ועם תסקיר השפעה על הסביבה ברמה ירודה ביותר ולא מספקת מה גם שהוכח ע"י מומחה תחבורה מטעמנו שאין לו שום נחיצות לא מהצד של כלל התנועה ולא מההיבט של התחבוקה הציבורית.

יתרה מזו, המת"צ המתוכנן  יפגע אנושות בביצת הפולג  ובמגוון המינים המיוחד והעשיר של בית גידול זה. אנו נעשה כל שביכולתנו יחד עם השותפים שלנו למנוע את סלילת מת"צ מיותק והרסני זה״.

איך מגיעים לעמדות ההסברה

כביש 4: יורדים במחלף בני דרור ונוסעים על כביש 553 מערבה ופונים ימינה בצומת הרמזור אחרי המעבר מעל מסילת הרכבת לכיוון תחנת רכבת בית יהושע, לא נכנסים לתחנה אלא ממשיכים על הכביש דרומה באזור התעשייה עד שהכביש מתעקל שמאלה ונפגש עם פסי הרכבת, שם פונים ימינה, עוברים מתחת לכביש 553, ושוב פונים ימינה אחרי שעברנו את הכביש, נוסעים מערבה בדרך עפר כ100 מטר עד שיש פניה שמאלה לדרך אספלט. פונים שמאלה, חורשת אקליפטוסים מצד שמאל ומטע פקאנים מימין, ממשיכים בדרך האספלט עד שהיא מתעקלת שמאלה ומגיעים לחניון קק"ל.
עמדות ההסברה יפעלו בכפוף לתנאי מזג האוויר.